>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Mimarisi ve Mantıksal Tasarım | YZM205 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Kerem KÜÇÜK
Dr. Öğr. Üyesi Kaplan KAPLAN
1) Analog/dijital işaretleri ve kodlamayı bilir.
2) Boolean matematiği bilir, lojik ifadeleri sadeleştirir.
3) Donanım programlama dili (Verilog-HDL veya V-HDL) bilir.
4) Karmaşık kombinasyonel ve ardışıl devre tasarımını yapar.
5) Karmaşık lojik devre simülasyonunu ve sentezlemesini yazılım aracı kullanarak yapar.
6) Basit bir işlemcinin komutlarını tasarlar ve yazılım araçları ile simüle eder.
7) Ön bellek mimarilerini ve performansa etkilerini açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | |||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
6 | Yüksek | ||||||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Sayı sistemlerine giriş, bool cebri postülaları, temel teoremler, bool cebri kuralları, De Morgan kuralı, bool cebrinde ikililik özelliği, tümleyiciler, bool sabitleri, değişkenler ve fonksiyonlar, kontakt devreleri, elektronik kapılar ve mekanik kontaktlar, bool fonksiyonları, mantıksal işlemler, kanonik ve standart formlar, ikili sekizli ve onaltılı gösterimler, mantıksal işlemler (ve, ve değil, veya, veya değil, özel veya), bool fonksiyonların indirgenmesi, tablo yöntemi ile indirgeme, Karnough yöntemi, S-R, J-K, D, T flip-flopları, Sayıcılar ve tasarımı, Programlanabilir Lojik tasarıma giriş, Bu dersin Labaratuar uygulamaları,
1) Anlatım
2) Benzetim
3) Örnek Olay
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte