>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yazılım Mimarileri ve Tasarım YZM206 Zorunlu Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan GÜNDÜZ
Dr. Öğr. Üyesi Kaplan KAPLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yazılım mimarilerini öğrenir.
2) Yazılım mimari tasarımını öğrenir.
3) Mimari desenleri öğrenir.
4) Yazılım projeleri üzerinde nesne-tabanlı analiz ve tasarım uygulayabilir.
5) Yazılım tasarım kalıplarını anlar ve uygulayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Orta Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Orta Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Yüksek Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Giriş. Yazılım mimarisine genel bakış. Yazılım kalite nitelikleri. Yazılım mimari tasarımı. Mimari desenler. Belgeleme ve Doğrulama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yazılım Mühendisliğinin Temelleri. Temel Kavramlar.
2) Yazılım Yaşam Döngüsü Kavramı. Planlama Çözümleme Tasarım Gerçekleştirme Bakım.
3) Yazılım Süreç Modelleri.
4) Geleneksel Modeller ve Bağlı Yaklaşımlar
5) Çevik Yazılım Metodolojisi ve Çevik Yazılım Şemsiyesi
6) Proje Kavramı. Proje özellikleri ve Proje Yönetimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte