>

Türk Parlamento Hukuku

Hukuk

Hukuk Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Parlamento Hukuku Seçmeli Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Gündüz Alp ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Demokrasi ile parlamento ilişkisini örnekleme becerisi kazandırır.
2) Parlamentonun işlevlerini, otoritesini ve süreçlerini açıklama becerisi kazandırır.
3) Yasama ve yürütme güçlerinin birbirleriyle olan ilişkileri hakkında yorum yapabilme becerisi kazandırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek
2 Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta
3 Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Demokratik siyasi temsil, parlamenter müzakere, yasa yapımı, hükümetin kurulması, hükümetin denetlenmesi, milletvekili seçilme yeterliliği, milletvekilliği sıfatının kazanılması, milletvekilliğinin düşmesi, yasama bağışıklığı ve TBMM'nin çalışma düzeni incelenmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders Tanıtımı
2) Parlamento kavramı ve dünyadaki parlamentoların tarihsel gelişimi
3) Parlamento hukukunun kaynakları
4) TBMM'nin kuruluşu
5) TBMM üyelerinin hukuki statüsü, TBMM'nin görev ve yetkileri
6) Yasama sorumsuzluğu ve dokunulmazlığı
7) Ara Sınav
8) Kanun ve kanun yapım süreci
9) Hükümetin denetimi
10) Cumhurbaşkanlığı kararnameleri
11) TBMM'nin çalışma düzeni ve işleyişi
12) TBMM Başkanlık divanı ve oluşumu
13) TBMM İçtüzüğü
14) Disiplin Cezaları
15) Genel Değerlendirme
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Mesleki Uygulama

İstenmemekte