>

Hücre Bilimleri-1

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
Hücre Bilimleri-1 TIP101 Zorunlu Lisans 1 9

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Belgin BAMAÇ
Prof. Dr. Cem CERİT
Prof. Dr. Çiğdem ÇAĞLAYAN
Prof. Dr. Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL
Prof. Dr. Nermin ERSOY
Prof. Dr. Mehmet Doğan GÜLKAÇ
Prof. Dr. Murat KASAP
Prof. Dr. Hale MARAL KIR
Prof. Dr. Evren ODYAKMAZ DEMİRSOY
Prof. Dr. Mine ŞEHİRALTI
Doç. Dr. Aslıhan AKPINAR
Doç. Dr. Rahime AYDIN ER
Doç. Dr. Fatma Ceyla ERALDEMİR
Doç. Dr. Bahadır GENİŞ
Doç. Dr. Banu İSKENDER İZGİ
Doç. Dr. Aylin KANLI
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Alp AKER
Dr. Öğr. Üyesi Pınar DAYLAN KOÇKAYA
Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÖZTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu tanımlar.
2) Hücrenin organizmadaki yerini, evrimsel oluşumunu, metabolizmasını, yapısını, organellerini, hücreyi oluşturan temel öğeleri makro (polimer) ve mikro (monomer) düzeyde kavrar. Hücre zarlarının yapı ve işleyişini bilir.
3) Toplumsal yaşantının tarih boyunca geçirdiği değişimi ve bunun sağlık hizmetlerinin yapılanmasına nasıl yansımış olduğunu bilir.
4) Sağlık ile ilgili bilgi, davranış ve uygulamaların insanlık tarihinde hangi dönemlerde ve nasıl ortaya çıktığını bilir.
5) Sağlık koşullarını bozan etkenlerin neler olduğunu ve nasıl baş edilebileceklerini bilir.
6) Toplum ile hekimlerin hastalık ve hasta tanımlamalarındaki farklılığın nedenlerini bilir.
7) Sosyal politikalarının sosyal güvenlik kapsamındaki belirleyiciliği, bunun da sağlık üzerine etkisini bilir.
8) Savaşın neden olduğu toplum sağlığı sorunlarını bilir.
9) Tıbbın ve hekimlik değerlerinin değişimini yorumlar.
10) Sosyal, kültürel ve dini etkenlerin tıp uygulamalarına etkisini bilir.
11) Tıp alanında tek yol göstericinin bilimsel düşünce ve eleştirel sorgulayıcı yaklaşım olduğunu bilir.
12) Davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temellerini kavrar. Bilinç, farkındalık, duygulanım, bellek ve algı gibi kavramların uygulama alanlarını açıklar.
13) Psikolojinin tarihsel gelişimi ve uygulama alanlarının tıpla ilişkisini öğrenecek, davranışın psikolojik ve biyolojik belirleyicileri, sağlık, hastalık ve iyileştiricilik kavramlarını bilir.
14) Hücre ve onun alt bileşenlerinin gelişim, yapı ve fonksiyonlarını tanımlar ve belirler, Hücrenin biyokimyasal süreçlerini değerlendirir, temel genetik mekanizmaları bilir.
15) Bilgi teknolojilerini etkin kullanır.
16) Güncel literatürü takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim için gerekli dil yeterliliği kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Düşük Orta           Orta          
2 Yüksek Yüksek Düşük Orta Düşük Düşük                    
3         Yüksek Yüksek   Orta Orta   Orta          
4               Orta Orta   Orta          
5           Orta Orta   Yüksek   Orta          
6           Orta Düşük   Yüksek              
7           Orta Orta   Orta Yüksek            
8           Yüksek Yüksek   Düşük              
9           Düşük Düşük   Orta              
10             Düşük   Yüksek              
11             Düşük   Yüksek   Yüksek   Yüksek      
12               Düşük Orta   Yüksek          
13               Düşük Orta   Orta          
14 Orta Orta Düşük Orta Düşük                      
15                     Yüksek Yüksek Yüksek      
16                       Yüksek     Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Histoloji, Anatomi

Dersin İçeriği

Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilecek. Sağlık koşullarını bozan etkenlerin neler olduğunu ve nasıl baş edebileceklerini öğrenecek. Tıbbın ve hekimlik değerlerinin değişimini yorumlayabilecek. Psikolojinin tarihsel gelişimi ve uygulama alanlarının tıpla ilişkisini öğrenecek, davranışın psikolojik ve biyolojik belirleyicileri, sağlık, hastalık ve iyileştiricilik kavramlarını bilecek. Hücre biyolojisi ve biyokimyanın temel yaklaşımlarını içeren bu bölümün içeriği; protein, yağ, karbonhidrat ve nükleik asitlerin yapısı ve fonksiyonu; enzim katalizi ve kinetiği; membran yapısı ve fonksiyonu; biyoenerjetik; karbonhidrat, yağ ve amino asitlerin metabolizması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Açılış: Saygı Duruşu-KOÜ Tanıtım Filmi Öğrenci Gözüyle Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Fakültesinin Tanıtımı ve Tanışma.
2) Eski Yunan Tıbbı: I. Mitolojik Dönem Eski Yunan Tıbbı: II. Hipokratik Dönem Alkanlar ve sikloalkanlar: Yapıları, tanımları, tepkimeleri Alkoller, eterler, epoksitler Hücre, hücrenin kökeni, evrimsel oluşumu, metabolizmanın evrimi Kültür ve sağlık Göç ve sağlık
3) Organik Kimya Laboratuvarı-1. GRUP : Laboratuvar uygulamalarına giriş ve Laboratuvar araç gereçlerinin tanıtımı Organik Kimya Laboratuvarı-2. GRUP : Laboratuvar uygulamalarına giriş ve Laboratuvar araç gereçlerinin tanıtımı
4) Sağlığın geliştirilmesi İş ve Sağlık 16 ve 17. Yüzyıllarda Osmanlı Tıbbı 18 ve 19. Yüzyıllarda Osmanlı Tıbbı Savunma düzenekleri Danışmanlık
5) Geçmişten Günümüze Tıp Eğitimi Sağlık kavramı, toplum-sağlık ilişkisi Uygulama - 1: Kent ve Sağlık
6) Hücrenin moleküler bileşikleri Orta Çağ Avrupa Tıbbı Orta Çağ İslam tıbbı Uygulama - 2: Kır ve Sağlık
7) Sitoplazma, sitozolün özellikleri ve hücre iskeleti-I Karboksilik Asitler ve Türevleri Steroizomerizm:Optikçe aktif bileşikler Uygulama – 3: Sağlık Kurumları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Tıbbi Biyokimya - Güncellenmiş 5. Baskı
2- Moleküler Yaklaşım, Cooper (Çeviri Editörleri: Neşe ATABEY, Ersan KALAY, Meral SAKIZLI)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Laboratuvar/Çalıştay
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

60%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte