>

İç Hastalıkları

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
İç Hastalıkları TIP602 Zorunlu Lisans 6 10

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşen AĞAÇDİKEN AĞIR
Prof. Dr. Sıla AKHAN
Prof. Dr. Serap ARGUN BARIŞ
Prof. Dr. Berrin ARSLAN
Prof. Dr. İlknur BAŞYİĞİT
Prof. Dr. Dilek BAYRAMGÜRLER
Prof. Dr. Haşim BOYACI
Prof. Dr. Erhan Faik BUDAK
Prof. Dr. Zeynep CANTÜRK
Prof. Dr. Devrim ÇABUK
Prof. Dr. Ayşe ÇEFLE
Prof. Dr. Altay ÇELEBİ
Prof. Dr. Yengi Umut ÇELİKYURT
Prof. Dr. Erkan DERVİŞOĞLU
Prof. Dr. Hüsnü EFENDİ
Prof. Dr. Abdullah HACIHANİFİOĞLU
Prof. Dr. Sadettin HÜLAGÜ
Prof. Dr. Ahmet Hamdi ILGAZLI
Prof. Dr. Betül KALENDER GÖNÜLLÜ
Prof. Dr. Umut KEFELİ
Prof. Dr. Teoman KILIÇ
Prof. Dr. Rebiay KIRAN
Prof. Dr. Ayşe KUTLU
Prof. Dr. Özgür MEHTAP
Prof. Dr. Birsen MUTLU
Prof. Dr. Evren ODYAKMAZ DEMİRSOY
Prof. Dr. Nilgün SAYMAN
Prof. Dr. Hamit Macit SELEKLER
Prof. Dr. Tayfun ŞAHİN
Prof. Dr. Aysun ŞİKAR AKTÜRK
Prof. Dr. Pınar TARKUN
Prof. Dr. Ertan URAL
Prof. Dr. Kazım UYGUN
Prof. Dr. Ahmet VURAL
Prof. Dr. Ayten YAZICI
Doç. Dr. Burak ACAR
Doç. Dr. Aybala Neslihan ALAGÖZ
Doç. Dr. Abdullah DEMİRBAŞ
Doç. Dr. Ali Erkan DUMAN
Doç. Dr. Necmi EREN
Doç. Dr. Ayfer GEDÜK
Doç. Dr. Sibel GÖKÇAY BEK
Doç. Dr. Göksel KAHRAMAN
Doç. Dr. Kurtuluş KARAÜZÜM
Doç. Dr. İrem KARAÜZÜM
Doç. Dr. Alev SELEK
Doç. Dr. Göktuğ ŞİRİN
Doç. Dr. Hasan YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi Emel AZAK KARALİ
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin BAKKAL TEMİ
Dr. Öğr. Üyesi Sena Destan BÜNÜL
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GÜLER
Dr. Öğr. Üyesi Serap MÜLAYİM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Genel ve soruna yönelik öykü alır.
2) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
3) Fizik muayene yapar.
4) Öykü ve muayene bulgularını kaydeder.
5) Aydınlatma ve onam alır.
6) Vizitte hasta sunar.
7) Hasta izlemi yapar.
8) Epikriz / rapor yazar.
9) Ön tanıya / tanılara varır.
10) Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada ister ve değerlendirir.
11) Laboratuvar örneğini uygun koşullarda alır ve laboratuvara ulaştırır.
12) Girişimsel ve girişimsel olmayan uygulamaları yapar (kan gazı alımı, sonda takılması, kan basıncı ölçümü, kan şekeri ölçümü, airway/ambu kullanımı, damar yolu açılması, entübasyon yapma, kültür örneklerini almak gibi Ulusal Çekirdek eğitim programında yer alan uygulamalar)
13) Tedavi planlar, tedavinin yararını değerlendirir ve izler.
14) Güncel literatür bilgisine ulaşma, sunum ve yorumlama becerisi kazanır.
15) Dermatoloji: Dermatolojik yakınmayla gelen hastadan anamnez alır
16) Dermatoloji: Deri lezyonlarını tanımlar
17) Dermatoloji: Sık görülen deri hastalıklarına tanı koyar ve reçete düzenler
18) Dermatoloji: Yaygın kullanılan majistral formulasyonları reçete eder
19) Dermatoloji: Cinsel yolla bulaşan hastalıklarla ilgili olarak (evlilik öncesi, hamilelik, işe giriş vs nedenlerle) yapılan testlerle ilgili sonuçları yorumlar
20) Dermatoloji: Islak kompres uygulaması yapar ve hastaya tarif eder
21) Dermatoloji: Yara pansumanı ve yara bakımı yapar
22) Dermatoloji: Yara kültürü alır
23) Dermatoloji: Direkt mikroskobik inceleme için örnek alır ve değerlendirmesine katılır
24) Dermatoloji: Yama testlerinin hazırlanması ve uygulanmasına eşlik eder
25) Dermatoloji: Poliklinik çalışmasının ikinci haftası içinde sorumlu asistan gözetiminde görünür bölge dışındaki seçili deri lezyonlarında punch biyopsi, kriyoterapi ve elektrokoter uygular
26) Göğüs Hastalıkları: Solunum sistemi semptomları ile gelen hastadan hikaye alır, semptom ayırıcı tanısını yapar
27) Göğüs Hastalıkları: Ön tanıya göre istenmesi gereken tetkikleri ister
28) Göğüs Hastalıkları: Tanısı konusunda hastaya bilgi verir, tedavisini planlar
29) Göğüs Hastalıkları: Solunum sistemi hastalıklarında sık kullanılan antibiyotik ve inhaler ilaçları reçeteler, etki ve yan etkilerini bilir.
30) Göğüs Hastalıkları: Solunum sistemi fizik muayenesini yapar, anamnez ile birlikte değerlendirerek ön tanıları belirler, buna göre istenmesi gereken tetkikleri ister
31) Göğüs Hastalıkları: Arter kan gazı, venöz kan ve kan kültürü alır
32) Göğüs Hastalıkları: Oksijen tedavisi uygular
33) Göğüs Hastalıkları: İnhaler ve nebulizatör cihazları bilir, hastaya uygular
34) Göğüs Hastalıkları: Akciğer grafisindeki temel patolojileri yorumlar
35) Göğüs Hastalıkları: Solunum fonksiyon testindeki temel patolojileri yorumlar
36) Göğüs Hastalıkları: Boğaz ve balgam kültürü alır
37) Göğüs Hastalıkları: Non-invazif mekanik ventilatör cihazların uygulamasını bilir
38) Enfeksiyon Hastalıkları: Öykü alabilme
39) Enfeksiyon Hastalıkları: Hijyenik el yıkamayı bilir.
40) Enfeksiyon Hastalıkları: Temas, damlacık ve solunum izolasyonu kurallarına uyar.
41) Enfeksiyon Hastalıkları: Kişisel koruyucu ekipmanın doğru kullanımını bilir.
42) Enfeksiyon Hastalıkları: Fizik muayene yapar.
43) Enfeksiyon Hastalıkları: Öykü ve muayene bulgularını kaydeder.
44) Enfeksiyon Hastalıkları: Vizitte hasta sunar.
45) Enfeksiyon Hastalıkları: Hasta izlemi yapar.
46) Enfeksiyon Hastalıkları: Epikriz / rapor yazar.
47) Enfeksiyon Hastalıkları: Soruna yönelik yaklaşım uygular.
48) Enfeksiyon Hastalıkları: Ön tanıya / tanılara varır.
49) Enfeksiyon Hastalıkları: Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada ister ve değerlendirir.
50) Enfeksiyon Hastalıkları: Tedavi planlar, antibiyotik kullanım ilkelerini bilir, tedavinin yararını değerlendirir ve izler.
51) Enfeksiyon Hastalıkları: Makaleye ulaşma, sunum ve yorumlama becerisi kazanır.
52) Nöroloji: Beynin fizyolojik mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur; beynin hücresel, biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları hakkında temel bilgileri kazanır, bu şekilde çağımızda büyük bir hızla gelişmekte olan nörobilim konusunda vizyon kazanır.
53) Nöroloji: Acil nörolojik problemleri tanır, acil durumlarda nörolojik öykü ve muayene bulguları ile lezyon lokalizasyonuna ulaşabilmeyi bilir ve acil müdahalede bulunma bilgi ve becerisini kazanır.
54) Nöroloji: Nörolojide kullanılan tanısal testlerin (lomber ponksiyon, elektroensefalografi, elektromyografi, nöroradyolojik tetkikler) tanıda kullanım alanları, kontraendikasyonları, tetkik sonuçlarını yorumlayabilmenin temel prensiplerini bilir.
55) Nöroloji: Sık görülen temel nörolojik hastalıklarda tedavi ilkeleri ve yaklaşımlarını bilir.
56) Nöroloji: Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini bilr ve bu konularda yeterli bilgiye sahip olur.
57) Nöroloji: Nörolojik hastalıklarda gerçekçi ve pratik çözüm bulabilme yeteneğini kazanır, sık görülen temek nörolojik hastalıklarda tedavi ilkeleri ve yaklaşımlarını bilir.
58) Nöroloji: Ülkemizin sorunlarını bilir, bu sorunlara gerçekçi, uygulanabilir ve bilimsel çözümler önerebilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
59) Nöroloji: Nörolojik hastalıkları tanır ve nörolojik muayeneyi yapar.
60) Nöroloji: Acil nörolojik problemlere müdahalede bulunur.
61) Nöroloji: Nörolojik hastalıklarda gerçekçi ve pratik çözüm bulabilme yeteneğini kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1     Düşük Yüksek Yüksek     Yüksek                
2     Düşük Düşük Düşük                 Yüksek Düşük  
3       Düşük Yüksek     Orta Orta              
4     Düşük Düşük Düşük           Düşük          
5               Yüksek Yüksek             Yüksek
6     Düşük Düşük Orta     Yüksek Yüksek         Orta    
7     Düşük Düşük Yüksek     Orta Orta         Orta   Düşük
8     Orta Orta Orta               Düşük Düşük   Orta
9     Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük                  
10 Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük       Düşük     Yüksek    
11     Düşük Düşük                        
12     Düşük Yüksek Yüksek Düşük Yüksek                  
13         Yüksek Orta Düşük         Düşük        
14                     Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
15       Orta Orta                      
16       Orta Orta                      
17       Orta Yüksek                      
18         Yüksek                      
19           Yüksek                   Düşük
20         Yüksek                      
21     Düşük   Yüksek                      
22     Yüksek   Yüksek                      
23     Yüksek   Orta                      
24         Orta                      
25         Orta                      
26       Orta Yüksek   Düşük Yüksek Yüksek              
27     Yüksek                          
28         Yüksek   Düşük Yüksek Yüksek              
29         Yüksek                      
30     Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek                  
31         Orta   Orta                  
32         Orta   Yüksek                  
33         Yüksek   Yüksek                  
34         Yüksek Yüksek Düşük Yüksek                
35       Düşük Yüksek   Düşük                  
36         Yüksek                      
37         Orta   Yüksek                  
38       Düşük Orta   Düşük                  
39         Düşük                      
40         Yüksek Yüksek Yüksek                  
41         Yüksek Yüksek Yüksek                  
42         Düşük   Düşük Orta Yüksek              
43                                
44         Orta   Düşük Yüksek Yüksek              
45       Düşük Düşük     Düşük                
46                     Düşük   Düşük     Düşük
47                       Düşük Düşük Yüksek    
48                           Yüksek    
49                           Yüksek    
50                       Düşük Düşük Yüksek Düşük  
51                     Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
52 Düşük Düşük Düşük Düşük                   Düşük    
53             Yüksek             Düşük    
54       Yüksek                        
55           Yüksek               Düşük    
56           Yüksek               Düşük    
57         Yüksek   Düşük             Düşük    
58         Yüksek Düşük     Düşük Yüksek   Orta     Düşük Düşük
59       Orta Yüksek                      
60       Düşük     Yüksek                  
61         Düşük   Düşük     Orta   Düşük Düşük Yüksek Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Biyokimya/Fizyoloji/Patoloji

Dersin İçeriği

İç Hastalıkları stajının süresi 2 aydır. Formal teorik ders içermez. - İç Hastalıkları intörnlük stajı servis ve poliklinik eğitimi olarak uygulanmaktadır. Stajın bir ayı endokrinoloji, nefroloji, romatoloji, onkoloji, gastroenteroloji, hematoloji bolümlerinden birinde; dğer ayı kardiyoloji, enfeksiyon hastalıkları, gögüs hastalıkları, nöroloji, dermatoloji bölümlerinden birinde uygulanır. - İntörn doktorlar, ilk yıl asistanları ile resmi evrak dışında aynı yetkiye ve sorumluluğa sahiptir. Dolayısıyla, bir hasta İç Hastalıkları Kliniği'ne yattığı andan itibaren dosyasının hazırlanması, laboratuvar isteklerinin yapılması ve takibi, sonuçların dosyaya işlenmesi, vizitler sırasında hastanın öğretim üyesine sunulması ve gerekli önerilerin alınması, konsultasyon istenmesi, hastanın yattığı süre içinde takibi (vital bulgulardan girişimlere kadar), gerekli toplantılarda sunumu ve konseye hazırlanması, taburcu olurken yapılan her türlü işlemi servis uzmanı, kıdemli asistan doktor ve/veya öğretim üyesinin sorumluluğu altında intörn doktorlar yapmaktadır. - Bir üst maddedeki uygulamalar nöbetler için de geçerlidir. Poliklinikde çalışan intörnler, hastanın ilk başvuru anında karşılanması, anamnez alınması, fizik muayene yapılması ve bulguların danışman uzman/öğretim üyesine sunulup gerekli laboratuar ve görüntüleme tetkiklerinin istenmesinden, bu tetkiklerin yorumlanması ve danışman uzman/öğretim üyesi ile ayırıcı tanı ve tedavi planlamasının yapılmasından

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte