>

Temel Seramik Atölyesi I

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Seramik Atölyesi I SER117 Zorunlu Lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Öğr. Gör. Güner SÜLÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çamura hakimiyeti temel alır.
2) Söz-sanat ilişkisi ve seramik-sanat ilişkisini açıklar.
3) Seramik malzeme ve aletlerini tanır.
4) Temel şekillendirme tekniklerini uygular.
5) Konu hakkında form tasarlar.
6) Sunum ile dersin konusunu rapor eder.
7) Fırınlama ve sırlama tekniklerini gösterir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta Düşük
2 Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta
4 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta
6 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

temel sanat eğitimi

Dersin İçeriği

Temel sanat eğitimi dersinde verilen kompozisyon bilgileri de dikkate alınarak işlevsel ve serbest form tasarımları üzerine çalışılır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Seramik Nedir, Seramik Çamur Çeşitleri nelerdir, Şekillendirme Yöntemleri ve şekillendirme aletleri nedir?Öğrenciye anlatılır.
2) Seramik Çamur yoğurma teknikleri gösterilir, seramik şekillendirme yöntemleri gösterilir, Klasik ve modern seramik kaplar ve heykelsi formlar araştırılır. Öğrenciden sucuk ve plaka açma tekniklerini kullanabileceği seramik vazo ve çaydanlık form tasarımı yapması istenir. Tasarımlarında hangi tip çamuru kullanacağına karar verir.
3) Klasik ve modern seramik kaplar ve heykelsi formlar araştırılır. Öğrenciden sucuk ve plaka açma tekniklerini kullanabileceği seramik vazo ve çaydanlık form için eskiz çalışması istenir. Öğrenci tasarımlarında hangi tip çamuru kullanacağına karar verir. Onaylanan tasarımların şekillendirme çalışmaları başlar.
4) Şekillendirme tekniğine göre hazırlanan eskizler arasından seçilen tasarımların uygulamasına başlanır.
5) Şekillendirme tekniğine göre hazırlanan eskizler arasından seçilen tasarımların uygulamasına devam edilir.
6) Şekillendirme tekniğine göre hazırlanan eskizler arasından seçilen tasarımların uygulamasına devam edilir. Ayrıca seramik torna şekillendirme tekniği öğrenciye uygulamalı olarak gösterilir ve öğrencininde uygulamalı olarak deneyimlemesi istenir.
7) Ara sınav öncesi sucuk ve plaka tekniği ile şekillendirilmiş vazo ve çaydanlık formların bitmiş olması istenir. Ara sınav haftasında ve sonrası için bu iki form kurutulmaya başlanmalı, ileriki haftalarda bisküvi pişirimine hazırlanmalıdır. Öğrenciden seramik heykelsi form eskizleri yapması istenir.
8) Vize Sınavı
9) Sucuk ve plaka yöntemleri ile yapılan formların kurutulması sağlanır ve kurumuş olanların bisküvi pişirimi yapılır. Seramik heykelsi form eskizleri değerlendirilir, uygun görülen tasarımlar için öğrenciden şamotlu çamur ile şekillendirmeye başlaması istenir.
10) Seramik heykelsi form eskizleri değerlendirilir, uygun görülen tasarımlar için öğrenciden şamotlu çamur ile şekillendirmeye başlaması istenir.
11) Şamotlu çamur kullanılarak heykelsi form şekillendirilmesine devam edilir. Ayrıca bisküvi pişirimi yapılmış vazo ve çaydanlıklar için astar, sır ve basit dekor teknikleri uygulaması gösterilir.
12) Şamotlu çamur kullanılarak heykelsi form şekillendirilmesine devam edilir. Ayrıca bisküvi pişirimi yapılmış vazo ve çaydanlıklar için astar, sır ve basit dekor teknikleri uygulaması gösterilir.
13) Şamotlu çamur kullanılarak heykelsi form şekillendirilmesine devam edilir. Ayrıca bisküvi pişirimi yapılmış vazo ve çaydanlıklar için astar, sır ve basit dekor teknikleri uygulaması gösterilir.
14) Heykelsi formların şekillendirilmesi bitirilmeli ve eser kurutulmaya başlanmalıdır. Ayrıca astarlanan ve/veya sırlanan ve/veya dekorlanan vazo ve çaydanlıkların pişirimine başlanır.
15) Heykelsi formların şekillendirilmesi bitirilmeli ve eser kurutulmaya başlanmalıdır. Ayrıca astarlanan ve/veya sırlanan ve/veya dekorlanan vazo ve çaydanlıkların pişirimine başlanır.
16) Sene sonu sınavı. Sucuk ve plaka tekniği ile şekillendirilmiş vazo ve çaydanlıklar sırlı, dekorlu olarak teslim edilmelidir. Heykelsi formun ise şekillendirilmesi bitirilmiş olmalı, eser kuruma sürecinde olmalıdır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte