>

Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Yöntemleri II

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Yöntemleri II SER227 Zorunlu Lisans 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Aslı ŞALBAŞ KUNDAKÇI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Araştırma dosyası hazırlama yöntemlerini öğrenir
2) Seramik heykel ve endüstriyel seramik ürün tasarımı ile ilgili temel bilgileri edinir. Tasarımı biçim-işlev açısından inceler. Seramik ürün tasarımında ergonomi, biçim, işlev ve üretilebilirlik ilişkilerini sorgular. Tasarladığı ürünün problemlerini belirler ve özgün çözümler geliştirir. Kalıp yöntemiyle; tekrarlayan öğelerin şekillendirilmesi için kolaylık sağlayıcı teknikler geliştirir. Seramik heykel tasarımında alçı model ve kalıp yöntemlerinden faydalanmayı öğrenir. Endüstriyel yöntemler ile üretilebilecek, seramik ürünler tasarlayabilecektir.
3) Seramik Teknik Çizim ve Perspektifi derslerinde edindiği temel bilgileri geliştirir
4) Alçı şekillendirme yöntemlerinden; şablon ile şekillendirme, yöntemini, tasarımının modellenmesi için ve uygular.
5) Tasarımını Üç boyutlu model haline getirir
6) Çamur hazırlama yöntemlerini öğrenir. Kalıpla şekillendirme yöntemlerini uygular.
7) Şekillendirdiği nesnelerin rötuşlanmasını öğrenir. Fırınlamaya hazır ve uygun olanlarının ayrımını yapar.
8) Sırlama tekniklerini öğrenir ve tasarımını sırlı bitmiş bir şekilde sonuçlandırır
9) Seramik pişirim süreçlerini öğrenir. Sırlı pişirim sonucunda sırlama hataları, pişirim hataları ve kalite ayrım hakkında bilgilerine geliştirir.
10) Ürün isimi ve marka belirler. Sunumunu hazırlar
11) Tasarım sürecinin başından sonuna kadar geçen süreçteki çalışmalarını raporlar, yayınlamaya uygun bir şekilde araştırma dosyası hazırlar, sunum yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
7 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
8 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
9 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
10 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
11 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Yöntemleri I Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boytlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boytlu Tasarım II SER321 Tasarım Tarihi GSF225 Seramik Dekor Teknikleri I GSF226 Seramik Dekor Teknikleri II GSF219 Seramik Tarihi GSF220 Çağdaş Seramik Tarihi

Dersin İçeriği

Tasarım öncesi süreçte araştırma, bilgi toplama, edindiği bilgileri değerlendirme, tasarım kıstaslarına ve taleplere uygun yönde değerlendirip karar verme ve araştırma dosyası hazırlama yöntemlerini öğrenecektir. Seramik heykel ve endüstriyel seramik ürün tasarımı ile ilgili temel bilgileri edinir, biçim-işlev açısından inceler, yorumlar. Seramik ürün tasarımında ergonomi, biçim, işlev ve üretile bilirlik ilişkilerini sorgular ve özümser. Tasarladığı ürünün problemlerini belirler ve özgün çözümler geliştirir. Seramik heykel tasarımı için serbest el ile çamur şekillendirme yöntemlerine yardımcı olarak, kalıp yöntemiyle; tekrarlayan öğelerin şekillendirilmesi için kolaylık sağlayıcı teknikler geliştirir. Seramik heykel tasarımında alçı model ve kalıp yöntemlerinden faydalanmayı öğrenir ve endüstriyel yöntemler ile üretilebilecek, seramik ürünler tasarlayabilecektir. Öğrenci tasarım sürecinin başından sonuna kadar geçen süreçteki çalışmalarını raporlayıp, yayınlamaya uygun bir şekilde, araştırma dosyası hazırlar. Tasarım öncesi ve tasarım süreci içindeki araştırma ve çalışmalarını kullanarak, çizimler ve fotoğraflar kullanarak sunum posterleri hazırlayıp, sunum yapar ve sergiler. Tasarımının izleyiciler önündeki tanıtımını, yapar ve savunur.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte