>

Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi II

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi II SER218 Zorunlu Lisans 2 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Öğr. Gör. Güner SÜLÜN
Öğr. Gör. Hazan Polen AKBULAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel seramik dekor tekniklerini bilir
2) Form, renk ve malzemeyi kavramlarla ilişkilendirme ve bunları sanatsal tasarımlarda uygulama becerisi kazanır.
3) Seramik Sanatçılarını ve yapıtlarını tanır.
4) Sanatsal İfadeleri ve kavramları bilir
5) Temel düzeyde Sanatsal sır denemeleri yapar
6) Öğrenci Bireysel farklılıklarını sanatsal çalışmalarında ortaya koyar
7) Öğrenci Sanat ve tasarım malzemelerini tanır
8) Öğrenci Soyut ve somut kavramları özgün yapıtlara dönüştürebilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta
7 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi I Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Seramik

Dersin İçeriği

Temel tasarım ilkelerinin seramik malzemeyle ilişkilendirildiği bu ders, öğrencinin yaratıçılıklarını destekleyecek konu ve kavramlar üzerinde araştırma inceleme ve yorumlama süreçlerini izleyen uygulamaları kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Verbalize the representations of concepts
2) Associate materials with concepts
3) Use ceramic material to create an individual art style
4) Use the surface effects of various kilns on individual artistic works
5) Apply ceramic glaze and pattern techniques
6) Reflect social problems from an artistic point of view
7) Expose individual differences on artistic works
8) Verbalize the representations of concepts
9) Identify new realities from conflicting situations
10) Use ceramic material as a means of self-expression
11) Use surface effects obtained in different kiln on artistic works
12) Apply artistic ceramic glaze and pattern techniques
13) Reflect social problems on the artistic language
14) Expose individual differences on artistic works
15) Verbalize the representations of concepts
16) Identify new realities from conflicting situations

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mark del Vecchio and Garth Clark, Postmodern Ceramic, Thames & Hudson, 2001
2- Rupert Faulkner Japanese Studio Crafts: Tradition and the Avant-Garde
3- Rıdvan Tunçel, Zehra Çobanlı, Eskişehir Çobanlı Construction 2005
4- Jan Peterson, Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Çeviri Sevim Çizer,
5- Zehra Çobanlı, Astarlar, Anadolu Üniversitesi yayınları, 2005
6- Sevim Çizer, Lüster, Dokuzeylül Üniversitesi Yayınları,1995
7- Emmanuel Cooper, The Potter's Book of Glaze Recipes, 2004
8- Oliver Watson, Studio pottery: twentieth century British ceramics in the Victoria and Albert Museum collection
9- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2011
10- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
11- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
12- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler
13- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Bireysel Çalışma
3) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

2

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte