>

Sanatsal Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi II (sb)

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanatsal Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi II (sb) SER320 Seçmeli Lisans 3 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Öğr. Gör. Güner SÜLÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kavramlar arasında metaforik ilişkiler kurar
2) Malzeme ve kavramlar arasındaki ilişki kurar
3) Bireysel sözünü oluşturmada seramik malzemenin dilini kullanır
4) Faklı fırın ortamlarında elde edilen yüzey etkilerini sanatsal çalışmalarında kullanır.
5) Orta düzeyde sanatsal seramik sır ve bünye tekniklerinir uygular
6) Toplumsal sorunları sanatsal bir dille aktarabilir.
7) Bireysel farklılıklarını sanatsal çalışmalarında ortaya koyar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Düşük   Düşük Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Sanatsal Seramik Tasarım Ve Uygulama Atölyesi I (SB) Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Seramic

Dersin İçeriği

Düşüncesini ortaya koyma, metin halinde sunduktan sonra, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda uygulanan bu derste, serbest ve işlevsel form uygulamaları gerçekleştirilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 20 yy Sanatında Malzeme ve İçerik ilişkisi
2) 20 yy Sanatında Malzeme ve İçerik ilişkisi 1.Aşama Sanat yapıtında malzeme ve içerik ilişkisi, malzeme ve bağlamı, 20 yy lın sanat yapıtlarında örnekler üzerinden araştırılır. Sanatçıların çalışmalarında ele aldıkları konular malzeme ve içerik üzerinden irdelenir Bu nokta, seramik malzeme üzerinden oluşturulabilecek bağlamlar tartışılır ve sıralanır.
3) 2. Aşama Araştırma sürecinin ardındam farklı malzemelerle kavramlar arasında ilişkiler kurulur. Özgün sunum yöntemleriyle diğer öğrencilerle paylaşılır
4) Aşama Projenin Belirlenmesi: Toplumsal sorunlar ve kişisel eğilimler doğruldusunda öğrencenin önerdiği en az üç başlık içerisinden proje konusu seçilir. Bu konunun seramik malzemenin bağlamlarıyla ilişkisi değerlendirilir. Yeni bağlamlar geliştirilir. Yan malzemelerin içeriğe ilişkin katkıları araştırılır.
5) Ezkiz ve Maket hazırlama
6) Ezkiz ve Maket hazırlama
7) Uygulama 1
8) Vize
9) Uygulama 1
10) Uygulama 1
11) Uygulama 1
12) Uygulama 2
13) Uygulama 2
14) Uygulama 2
15) Pişirme
16) Sergileme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mark del Vecchio and Garth Clark, Postmodern Ceramic, Thames & Hudson, 2001
2- Rupert Faulkner Japanese Studio Crafts: Tradition and the Avant-Garde
3- Rıdvan Tunçel, Zehra Çobanlı, Eskişehir Çobanlı Construction 2005
4- Jan Peterson, Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Çeviri Sevim Çizer,
5- Zehra Çobanlı, Astarlar, Anadolu Üniversitesi yayınları, 2005
6- Sevim Çizer, Lüster, Dokuzeylül Üniversitesi Yayınları,1995
7- Emmanuel Cooper, The Potter's Book of Glaze Recipes, 2004
8- Oliver Watson, Studio pottery: twentieth century British ceramics in the Victoria and Albert Museum collection
9- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2011
10- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
11- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
12- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler
13- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Bireysel Çalışma
3) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

2

70%

Ara Sınav

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte