>

Seramik Ürün Tasarımı ve Koleksiyon Oluşturma 1

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seramik Ürün Tasarımı ve Koleksiyon Oluşturma 1 SER631 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Ruhsar Tamar ZORLU
Öğr. Gör. Şafak AĞDACI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel sanat, tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak tasarımın kuramsal alt yapısının oluşturur.
2) Seramik endüstrisinde; malzeme ve üretim teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler hakkındaki bilgileri takip eder.
3) Kavramsal ve teknik bilgi birikimini kullanarak daha hızlı tasarım projeleri oluşturur.
4) Yaratıcılık yeteneklerini geliştirir
5) Tasarım alanına yönelik uluslararası, pazarlama, tüketici gereksinimleri, moda ve güncel Trendleri takip eder
6) Koleksiyon tasarımına yönelik araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanır.
7) Tasarımda, form ve dekor ilişkisi, yüzey renk ilişkileri, desen araştırma, birbirini tamamlayan dekorlu serilerin oluşturulması becerilerini kazanır.
8) Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde tasarım ve proje yönetimini öğrenir
9) Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek proje bazlı çalışma becerisi edinir.
10) Tasarım alanına yönelik teknolojik gelişmeleri takip eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II

Dersin İçeriği

Tasarımın kurumsal alt yapısı oluşturulur. Temel tasarım ve üretim kıstaslarını değerlendirerek, endüstriyel seramik ürünler tasarlar. Ürün tasarımında form, dekor ilişkilerini geliştirir ve trendleri inceleyerek kollekiyon hazırlar. Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde ürün tasarımı ve koleksiyon oluşturmayı öğrenir. Ürün planlama bilgisini öğrenir. Tasarlanan ürün koleksiyonunun bilgisayar ortamında iki boyutlu ve üç boyutlu modeller. Foto-realistik görüntü hazırlar. Tasarlanan ürün için tanıtım katalogları ve sunum paftaları hazırlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders kapsam ve içeriğinin anlatılması. Tasarımda temel öğeler; nokta, çizgi, leke vs. Daha önceden ilan edilen proje konusu ile ilgili çalışma yönteminin belirlenmesi.
2) Tasarım kavramının tanımlanması. Tasarım kavramı konusunda genel görüşler. Uygulama için tasarım eskizlerinin değerlendirilmesi ve tasarım seçimi. Tasarımların projelendirilmesi. Tasarımların bilgisayar ortamında modellenmesi.
3) Tasarım olgusunun tarihsel süreçdeki gelişimi. Tasarım yöntemleri. Tasarımların bilgisayar ortamında modellenmesi.
4) Tasarım yöntemlerinin seramik açısından incelenmesi. Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak tasarımların analizi. Tasarımların bilgisayar ortamında modellenmesi
5) Yer ve duvar karosu , sofra ve süs eşyası, seramik sağlık gereçleri gibi sektörlerde trendler, moda ve koleksiyon hazırlama. Tasarımların bilgisayar ortamında modellenmesi
6) Trend kavramının içeriği, tasarımda ve endüstrideki yeri. Bilgisayar ortamında dekor üretimi.
7) Moda kavramı, moda kuramları Ve güncel moda eğilimi çalışmaları. Moda Kuramları. Bilgisayar ortamında dekor üretimi.
8) ARA SINAV
9) Moda trend ilişkisi. Trendsetterların trend tasarımındaki stratejileri. Bilgisayar ortamında üretilen dekorlardan birbirini tamamlayan dekorlu seriler ve koleksiyon oluşturulması.
10) Koleksiyon hazırlama süreci. Konsept Araştırma Yöntemleri. Bilgisayar ortamında üretilen dekorların modellemelere giydirilmesi ve render alma
11) Marka, ürün isim yaratma süreçleri. Bilgisayar ortamında üretilen dekorların modellemelere giydirilmesi ve render alma
12) Ambalaj, katalog, koleksiyon sunum ve pazarlama yöntemleri. Bilgisayar ortamında Ambalaj tasarımı, modellemesi ve araştırmaları.
13) Ambalaj, Katalog, koleksiyon sunum ve pazarlama yöntemleri Bilgisayar ortamında Ambalaj tasarımı, modellemesi ve araştırmaları.
14) Sunum yöntemleri. Genel değerlendirme. Katalog ve sunum dosyası hazırlama.
15) Final Haftası Değerlendirme Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Uygulama Notunun Başarıya Oranı

6

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte