>

Yüzeysel Tasarım ve Koleksiyon Oluşturma 2

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yüzeysel Tasarım ve Koleksiyon Oluşturma 2 SER634 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Şafak AĞDACI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel sanat, tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak tasarımın kuramsal alt yapısının oluşturur.
2) Seramik karo endüstrisinde; malzeme ve üretim teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler hakkındaki bilgileri takip eder.
3) Kavramsal ve teknik bilgi birikimini kullanarak daha hızlı tasarım projeleri oluşturur.
4) Yaratıcılık yeteneklerini geliştirir.
5) Tasarım alanına yönelik uluslararası, pazarlama, tüketici gereksinimleri, moda ve güncel eğilimleri “trend” takip eder.
6) Koleksiyon tasarımına yönelik araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanır.
7) Tasarımda, dekor ilişkisi, yüzey renk ilişkileri, desen araştırma, birbirini tamamlayan dekorlu serilerin oluşturulması becerilerini kazanır.
8) Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde tasarım ve proje yönetimini öğrenir.
9) Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek proje esaslı çalışma becerisi edinir.
10) Tasarım alanına yönelik teknolojik gelişmeleri takip eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
7 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
9 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
10 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II

Dersin İçeriği

Tasarımın kurumsal alt yapısını oluşturur. Temel tasarım ve üretim kıstaslarını değerlendirerek, endüstriyel seramik ürünler tasarlar. Ürün tasarımında, dekor ilişkilerini geliştirir ve eğilimleri (trend) inceleyerek koleksiyon hazırlar. Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde ürün tasarımı ve koleksiyon oluşturmayı öğrenir. Ürün planlama bilgisini öğrenir. Tasarlanan ürün koleksiyonunu bilgisayar ortamında iki boyutlu tasarlar. Foto-realistik görüntü hazırlar. Tasarlanan ürün için tanıtım katalogları ve sunum paftaları hazırlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dijital ortamda yüzeysel karo tasarımın anlatılması. Tasarımda temel öğeler; nokta, çizgi, leke vs. Daha önceden ilan edilen proje konusu ile ilgili çalışma yönteminin belirlenmesi.
2) Tasarım kavramının tanımlanması. Tasarım kavramı konusunda genel görüşler. Uygulama için tasarım eskizlerinin değerlendirilmesi ve tasarım seçimi. Tasarımların projelendirilmesi. Tasarımların bilgisayar ortamında çizilmesi.
3) Tasarım olgusunun tarihsel süreçdeki gelişimi. Tasarım yöntemleri. Tasarımların bilgisayar ortamında çizilmesi.
4) Tasarım yöntemlerinin seramik açısından incelenmesi. Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak tasarımların analizi. Tasarımların bilgisayar ortamında çizilmesi.
5) Yer ve duvar karosu gibi sektörlerde eğilimleri “trend”, moda ve koleksiyon hazırlama. Tasarımların bilgisayar ortamında çizilmesi.
6) Eğilim (trend) kavramının içeriği, tasarımda ve endüstrideki yeri. Bilgisayar ortamında dekor üretimi.
7) Moda kavramı, moda kuramları Ve güncel moda eğilimi çalışmaları. Moda Kuramları. Bilgisayar ortamında dekor üretimi.
8) ARA SINAV
9) Moda eğilim (trend) ilişkisi. Trendsetterların eğilim (trend) tasarımındaki stratejileri. Bilgisayar ortamında üretilen dekorlardan birbirini tamamlayan dekorlu seriler ve koleksiyon oluşturulması.
10) Koleksiyon hazırlama süreci. Konsept Araştırma Yöntemleri. Bilgisayar ortamında üretilen karo tasarımlarının mekânlara giydirilmesi ve render alma
11) Marka, ürün isim yaratma süreçleri. Bilgisayar ortamında üretilen karo tasarımlarının mekânlara giydirilmesi ve render alma
12) Ambalaj, katalog, koleksiyon sunum ve pazarlama yöntemleri. Bilgisayar ortamında Ambalaj tasarımı ve araştırmaları.
13) Ambalaj, Katalog, koleksiyon sunum ve pazarlama yöntemleri Bilgisayar ortamında Ambalaj tasarımı ve araştırmaları.
14) Sunum yöntemleri. Genel değerlendirme. Katalog ve sunum dosyası hazırlama.
15) Sunum yöntemleri. Genel değerlendirme. Katalog ve sunum dosyası hazırlama.
16) Final Haftası Değerlendirme Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Johnson, H. (2005). Digital Printing Start-Up Guide. USA: Thomson Course Technology.
2- Hoffman, M. (2005). Digital Printing Technology and Printing. German: Oce Printing Company
3- Kafadar, A. (2012). Seramik Kaplama Sanayinde Desen Teknolojileri ve Uygulamaları. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Güzel Sanatlar Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı Yükseklisans Tezi, İzmir.
4- Elbistanlı, B. Ç. (2006). Ülkemiz Karo Desen Tasarımının Son 20 Yılı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik ve Cam Anasanat Dalı Endüstriyel Seramik Sanat Dalı Yükseklisans Tezi, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte