>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Tasarım ve Koleksiyon Oluşturma 2 | SER634 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 4 |
Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
1) Temel sanat, tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak tasarımın kuramsal alt yapısının oluşturur.
2) Seramik karo endüstrisinde; malzeme ve üretim teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler hakkındaki bilgileri takip eder.
3) Kavramsal ve teknik bilgi birikimini kullanarak daha hızlı tasarım projeleri oluşturur.
4) Yaratıcılık yeteneklerini geliştirir.
5) Tasarım alanına yönelik uluslararası, pazarlama, tüketici gereksinimleri, moda ve güncel eğilimleri “trend” takip eder.
6) Koleksiyon tasarımına yönelik araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanır.
7) Tasarımda, dekor ilişkisi, yüzey renk ilişkileri, desen araştırma, birbirini tamamlayan dekorlu serilerin oluşturulması becerilerini kazanır.
8) Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde tasarım ve proje yönetimini öğrenir.
9) Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek proje esaslı çalışma becerisi edinir.
10) Tasarım alanına yönelik teknolojik gelişmeleri takip eder.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
9 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
10 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II
Tasarımın kurumsal alt yapısını oluşturur. Temel tasarım ve üretim kıstaslarını değerlendirerek, endüstriyel seramik ürünler tasarlar. Ürün tasarımında, dekor ilişkilerini geliştirir ve eğilimleri (trend) inceleyerek koleksiyon hazırlar. Bilgisayar ortamında gerçek üretim süreçlerinden daha hızlı bir şekilde ürün tasarımı ve koleksiyon oluşturmayı öğrenir. Ürün planlama bilgisini öğrenir. Tasarlanan ürün koleksiyonunu bilgisayar ortamında iki boyutlu tasarlar. Foto-realistik görüntü hazırlar. Tasarlanan ürün için tanıtım katalogları ve sunum paftaları hazırlar.
1- Johnson, H. (2005). Digital Printing Start-Up Guide. USA: Thomson Course Technology.
2- Hoffman, M. (2005). Digital Printing Technology and Printing. German: Oce Printing Company
3- Kafadar, A. (2012). Seramik Kaplama Sanayinde Desen Teknolojileri ve Uygulamaları. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Güzel Sanatlar Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı Yükseklisans Tezi, İzmir.
4- Elbistanlı, B. Ç. (2006). Ülkemiz Karo Desen Tasarımının Son 20 Yılı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik ve Cam Anasanat Dalı Endüstriyel Seramik Sanat Dalı Yükseklisans Tezi, İstanbul.
Türkçe
İstenmemekte