>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Seramik 2 SER618 Seçmeli Lisans 3 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Seramik sanatına özgü üslup ve ekolleri ayır eder. Distinguishing the art of ceramics specific genres and schools
2) 20. yy çağdaş seramik sanatçılarının işlerini, üsluplarını tanır.
3) Farlı dönem ve üsluplarda üretilmiş seramik çalışmaları ayırt edebilir.
4) Türkiye’de çağdaş seramiğin gelişimine ilişkin bilgiyi aktarabilir.
5) Türk Seramik sanatçılarının işlerini ve tekniklerini tanır.
6) 20. yy dan günümüze seramik sanatındaki üslupları bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta   Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Seramik Tarihi 1 Seramik Tarihi 2

Dersin İçeriği

Yaygın olarak işlevsel formların üretiminde kullanılan seramik, 20. yüzyılın başlarından itibaren çağdaş sanatsal bir malzeme özelliği kazanmıştır. Bu ders kapsamında yüzyılı aşan bir süreçte seramik disiplininin 20. yüzyıl sanat akım ve sanat hareketleri ile ilişkisi araştırılarak, dünyadaki ve Türkiye’deki çağdaş seramik sanatçılarının işleri üzerinden incelenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Türkiye’de çağdaş seramik sanatının gelişimi
2) Türk seramik sanatında öncü sanatçılar
3) Türkiye'de çağdaş seramik 1950’ler
4) Türkiye’de çağdaş seramik:1960’lar
5) Türkiye’de çağdaş seramik: 1970’ler
6) Türkiye’de çağdaş seramik: 1980’ler
7) Türkiye’de çağdaş seramik: 1980’ler
8) Ara Sınav
9) Türkiye’de çağdaş seramik: 1990’lar
10) Türkiye’de çağdaş seramik :1990’lar
11) Türkiye’de çağdaş seramik: 2000’ler
12) Türkiye’de çağdaş seramik: 2000’ler
13) Mimari Seramik
14) Mimari Seramik
15) Türkiye'de Çağdaş Seramik sanatının gelişimine katkı sağalyan Etkinlikler ve yarışmalar
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte