>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tasarım Tarihi 1 SER637 Seçmeli Lisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
Öğr. Gör. Aslı ŞALBAŞ KUNDAKÇI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarım ve tasarım tarihi konusunda geçmişten günümüze bilgi sahibi olur.
2) Tasarım tarihine yön veren sanat akımları konusunda bilgi sahibi olur.
3) Sanat akımlarına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Sanat akımlarına yön veren sanatçıların üretmiş olduğu eserler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Günümüz tasarımcıları hakkında bilgi sahibi olur.
6) Günümüz tasarımcılarının tasarımları hakkında bilgi sahibi olur.
7) Tasarım ve tasarım tarihi ile ilgili terminoloji ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Soyut ve somut kavramlar arasındaki farkı kavrayarak özgün ve yaratıcı tasarımlar gerçekleştirebilmek konusunda bilgi sahibi olur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta    
2   Orta Yüksek Orta    
3   Orta Yüksek Orta    
4   Orta Yüksek Orta    
5   Orta Yüksek Orta    
6   Orta Yüksek Orta    
7   Orta Yüksek Orta    
8   Orta Yüksek Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II GSF225 Seramik Dekor Teknikleri I GSF226 Seramik Dekor Teknikleri II GSF219 Seramik Tarihi GSF220 Çağdaş Seramik Tarihi

Dersin İçeriği

Öğretim üyesi; ders notları ve konularla ilgili çeşitli belgesel filmlerle öğrencinin tasarım tarihi konusunda bilgilenmesini sağlar. Daha sonra, Rönesans’tan günümüze kadar olan zaman içinde ortaya çıkan ve Tasarım Tarihine yön veren sanat akımları hakkında görsel ve yazılı araştırma dosyaları hazırlatarak öğrencinin ders içersinde sunumlar yapmasını (interaktif çalışma) ister. Her sunumdan sonra öğretim üyesi tarafından tartışma (münazara) ortamı yaratılarak konu ile ilgili terminoloji ve kavramlar hakkındaki bilgilerin pekişmesi sağlanır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarım tarihine giriş, Köklerimiz ve Süper Kabileler
2) Uzmanlaşma Çağı, Kentler, Dil, Din, Araştırıcılık, Savaş
3) Rönesans, Neo Klasisizm
4) Sembolizm, Ekspresyonizm
5) Art Nouveau, Fovizm
6) Kübizm, Fütürizm
7) Süprematizm, Konstrüktivizm
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sürrealizm, Sectin D’or
10) Jugendstil, Dadaizm
11) De Stijl, Purizm
12) Endüstri Devrimi, Bauhaus
13) Art Deco, Postmodernizm
14) Pop Art, Op Art Minimalizm
15) Ödev ve sunum değerlendirme.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte