>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanat ve Çevre GSF417 Zorunlu Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hazal AKSOY
Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çevreyi sanata dair kendi duyarlılığıyla ilişkilendirir
2) Bu amaçla projeler üretir ve geliştirir
3) Projelerini sunabilecek uygulama örneği(maket) gerçekleştirir
4) Bu amaçla ortaya çıkabilecek diğer alternatiflere açık olup tartışır
5) Heykel sanatının kamusal paylaşımdaki yerini ve ilişkisini ortaya koyar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

sanatın çevre ile olan ilişkisini örneklerle Dersin içeriği,geçmiş kültürlerden günümüze değin uzanan geniş bir yelpaze içersinde ortaya koymaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Associate environment to art in a sensitive way.
2) Produce and develop projects .
3) Prepare an application example (model) to present projects.
4) Discuss other possible alternatives.
5) Emphasize the relationship between the art of sculpture and location of the public share.
6) Associating environment with art wth sensitivity
7) Produce and develop projects
8) Prepare an application example (model) to present projects
9) Discuss other possible alternatives
10) Put forward the relationship between the art of sculpture and location of the public share
11) tanışma ve ders içerğini tanıtmak
12) Çevre nedir, sanat nedir
13) Algı, estetik ve çevre
14) çevre-sanat ilişkisi, çevre estetiği
15) Sanatsal çevre , çevresel sanat
16) Etik ve estetik

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BENJAMIN, Walter. Pasajlar, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2004. BOURRIAUD, N., (2005), İlişkisel Estetik, Çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayınları. BURGER, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004 ECO, U., (1992), Açık Yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul, Kabalcı Yayınları. FOSTER, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü, (Çev. Esin Hoşsucu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, Nicos. Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (Çev. Halim Spatar), İstanbul, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Mehmet Yılmaz), Ankara: Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., (2006), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul: Metis Yayınları. PANOFSKY, Erwin. (1995), İkonografi ve İkonoloji, (Çev. Engin Akyürek), İstanbul AFA Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Grup Çalışması
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

1

40%

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte