>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Serbest Atölye II RES438 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Serpil ŞAHİN
Prof. Dr. Neslihan KIYAR
Doç. Dr. Hazal AKSOY
Doç. Dr. Ekin DEVECİ
Doç. Dr. Osman ODABAŞ
Doç. Dr. Mehmet Ertuğrul TUNA
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SARI BAYER
Öğr. Gör. Ali Emrah KÖKKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çalışmaları için alternatif öneriler geliştirir.
2) Yeni sunum teknikleri geliştirir.
3) Sanat çalışmalarında kullanılan materyaller ve bunların kullanım biçimleri konusunda bilgi sahibi olur.
4) Özgün sanat çalışmaları üretir.
5) Çalışmalarını çevre ile ilişkilendirir.
6) Çalışmalarına çağdaş malzeme önerileri getirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Yüksek     Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta   Yüksek
2 Düşük Düşük   Orta     Düşük Orta Orta   Yüksek Yüksek Düşük   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek   Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta   Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek     Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta
5 Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta   Düşük
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek     Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

..

Dersin İçeriği

Çağa uygun bir sanat dili oluşturmak ve bu doğrultuda biçimsel ve teknik gelişimi tamamlamak.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 1960 sonrası sanatın örnekler üzerinden incelenmesi.
2) 1960 sonrası sanatın Türk sanatına yansımaları.
3) Asamblaj ve asamblaj kullanan sanatçılar.
4) Jasper Johns, Robert Raushchenberg, Anselm Kiefer gibi sanatçıların yapıtlarının incelenmesi.
5) Asamblaj eskiz çalışmaları.
6) Eskiz çalışmalarının değerlendilrilmesi.
7) Eskiz çalışmalarından sanat çalışması üretimi.
8) Ara Sınav
9) Yeleştirme, video sanatı, arazi sanatı gibi çağdaş sanat formlarının irdelenmesi.
10) Çağdaş ve geleneksel sanat formlarında estetik yaklaşımlar.
11) Çağdaş ya da geleneksel sanat formlarını referans göstererek kişisel yaklaşım geliştirilmesi.
12) Eskiz çalışmaları üretmek.
13) Eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi.
14) Sanat çalışmasının üretilmesine devam edilmesi.
15) Çalışmanın sonuçlandırılması.
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Foster, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009.
2- Batur, Enis. Modernizmin Serüveni, Yapı Kredi Yayınları, 1999.
3- Şahiner, Rıfat. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi, 2008.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Gösteri
3) Grup Çalışması
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte