>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Desen-i GSF111 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Serpil ŞAHİN
Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Doç. Dr. Emel GÜRAY
Doç. Dr. Mehmet Ertuğrul TUNA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Model veya objeye hakim olamak.
2) Model veya objenin mekan içinde kavranması.
3) Desen çiziminde karışık teknik kullanbilimek.
4) Obje ve kavramların yorumlanması.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek   Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek   Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek   Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek   Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Desen dersi obje ( canlı model, organik veya inorganik nesne) sorgulaması esasına dayanmaktadır. Obje her şeyden önce yeniden keşfedilmelidir; etrafında dolaşılarak, mümkünse dokunularak her yönü ile kavranmaya çalışılır ve bu sayede mümkün olduğunca içselleştirilerek zihinde canlandırılabilme olanağı yaratılarak farklı açılardan çizilir. Öğrenci ile eğitim süreci, sürecin sorunları tartışılır ve sorunun çözümü konusunda yapılması gerekenler belirlenir. Desen konusu ile ilgili teorik araştırma, her guruba bir konu verilerek görsellerle destekli sunum şeklinde sonuçlandırılır. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca yaptığı pratik çalışmalar sınavlarda değerlendirilmek üzere kişisel dosyada saklanır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Make naturalistic drawings inspiring from nature.
2) Draw models according to anatomic structure.
3) Develop sense of aesthetic.
4) Use various drawing materials.
5) Perform rapid sketches from a model.
6) Öğrenciler nü modelden farklı açılardan eskizlerve uzun süreli çizim detay çalışmaları yapar
7) Öğrenciler nü modelden farklı açılardan eskizlerve uzun süreli çizim detay çalışmaları yapar
8) Öğrenci nü modelden kısa süreli harekete odaklı eskizler ve uzun süreli portre çalışması yapar.
9) Öğretmen Desenin temel kavramlarıyla (Kompozisyon, mekan, oran-orantı, perspektif, eksen, çizgi değerleri , objenin analitik çözümlenmesi, v.b.) teorik bilgi verir ve iki hafta sonrasına kadar araştırılması gereken desenle ilgili konuları guruplara dağıtır.
10) Öğrenci organik ve inorganik obje kompozisyonlarının çok yönlü eskizlerini ve uzun süreli çizimleri yapar.
11) Öğrenciler nü modelden uzun süreli çizim yapar.
12) Öğrenciler antik bir heykel kopyasından uzun süreli çizim yapar
13) Ara sınav/Değerlendirme
14) Öğrenciler nü modelden çok yönlü eskizler yapar.
15) Öğrenciler nü modelden uzun süreli detay (el, ayak, portre) çalışmaları yapar
16) Danışman desenin temel kavramlarıyla ilgili görsellerle destekli sunum yapar. Öğrenci inorganik obje kompozisyonu çizimi çalışır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Anlatım
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Soru-Cevap
8) Soru-Cevap
9) Alıştırma ve Uygulama
10) Alıştırma ve Uygulama
11) Alıştırma ve Uygulama
12) Alıştırma ve Uygulama
13) Gösteri
14) Gösteri
15) Gösteri
16) Gösteri
17) Model Yapma
18) Model Yapma
19) Model Yapma
20) Model Yapma
21) Grup Çalışması
22) Grup Çalışması
23) Grup Çalışması
24) Grup Çalışması
25) Bireysel Çalışma
26) Bireysel Çalışma
27) Bireysel Çalışma
28) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte