>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Varlıklarını ve Sanat Eserlerini Koruma I | GSF345 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 2 |
Doç. Dr. Abbase Sultan KARAOĞLU
Doç. Dr. Üftade MUŞKARA
1) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin kuramsal temellerini bilir
1) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin kuramsal temellerini bilir
2) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini anımsar
2) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini anımsar
3) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklarının koruma gerekçelerini yorumlar
3) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklarının koruma gerekçelerini yorumlar
4) Koruma ile ilgili ulusal-uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararlarını tartışır
4) Koruma ile ilgili ulusal-uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararlarını tartışır
5) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu anımsar
5) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu anımsar
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | ||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Restorasyon Atölyesi I
Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temelleri, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri anlatılacaktır. Kültür varlıklarının ve sanat eserlerinin neden ve nasıl korunması gerektiği vurgulanarak ulusal düzeyde yasa ve tüzüklerden bahsedilecektir.
1- Uluslararası Kültürel Miras Mevzuatı, (AB Kültürel Miras Mevzuatı ve Türkiye Projesi, cilt:2), 2007, İstanbul
2- International Cultural Heritage Legislation,(Cultural Heritage Legislation EU and Turkey Project, volume:2) 2007, İstanbul
3- Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZER, Alkım Yayınları,1998,İstanbul.
4- Protection of Cultural Property in International Field, Sibel ÖZER, Alkım Publications, 1998, İstanbul
5- Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu,
6- Law on Intellectual and Artistic Works,
7- /exchange projesi
8- /www.exchange.kumid.eu/tr/project.html
9- /exchange project
10- /www.exchange.kumid.eu/tr/project.html
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte