>

Kültür Varlıklarını ve Sanat Eserlerini Koruma I

Resim

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kültür Varlıklarını ve Sanat Eserlerini Koruma I GSF345 Seçmeli Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abbase Sultan KARAOĞLU
Doç. Dr. Üftade MUŞKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin kuramsal temellerini bilir
1) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin kuramsal temellerini bilir
2) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini anımsar
2) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini anımsar
3) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklarının koruma gerekçelerini yorumlar
3) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklarının koruma gerekçelerini yorumlar
4) Koruma ile ilgili ulusal-uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararlarını tartışır
4) Koruma ile ilgili ulusal-uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararlarını tartışır
5) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu anımsar
5) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu anımsar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
5 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta
5 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Restorasyon Atölyesi I

Dersin İçeriği

Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temelleri, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri anlatılacaktır. Kültür varlıklarının ve sanat eserlerinin neden ve nasıl korunması gerektiği vurgulanarak ulusal düzeyde yasa ve tüzüklerden bahsedilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, içeriği ve materyalleri hakkında bilgi.
2) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin gelişimi-I
3) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin gelişimi-II
4) Tarihsel süreç içerisinde koruma düşüncesinin kuramsal temelleri-I
5) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri (Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklar ile ilgili kavramlar ve tanımları)
6) Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri (Sanat Eseri ve Kültürel Varlıklar ile ilgili kavramlar ve tanımları)
7) Yarıyıl Ara Sınavı
8) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıkları Neden Korumalıyız?
9) Sanat Eseri ve Kültürel Varlıkları Nasıl Korumalıyız?
10) Koruma ile ilgili örgütlenme ve yasalara giriş
11) Koruma ile ilgili Ulusal Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Türkiye’de Koruma ile ilgili yasal düzenlemeler)
12) Koruma ile ilgili Ulusal Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Türkiye’de Koruma ile ilgili yasal düzenlemeler)
13) Koruma ile ilgili Ulusal Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları ve Uygulamalar (Türkiye’de Koruma ile ilgili yasal düzenlemeler)
14) Davet edilen STK Temsilcisinin konferansı, sorular ve tartışmalar
15) Koruma ile ilgili Ulusal Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları hakkında tartışmalar ve sorular
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Uluslararası Kültürel Miras Mevzuatı, (AB Kültürel Miras Mevzuatı ve Türkiye Projesi, cilt:2), 2007, İstanbul
2- International Cultural Heritage Legislation,(Cultural Heritage Legislation EU and Turkey Project, volume:2) 2007, İstanbul
3- Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZER, Alkım Yayınları,1998,İstanbul.
4- Protection of Cultural Property in International Field, Sibel ÖZER, Alkım Publications, 1998, İstanbul
5- Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu,
6- Law on Intellectual and Artistic Works,
7- /exchange projesi
8- /www.exchange.kumid.eu/tr/project.html
9- /exchange project
10- /www.exchange.kumid.eu/tr/project.html

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte