>

Kültür Varlıklarını ve Sanat Eserlerini Koruma II

Resim

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kültür Varlıklarını ve Sanat Eserlerini Koruma II GSF346 Seçmeli Lisans 3 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abbase Sultan KARAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararlarını bilir
2) Carta del Retauro-Restorasyon Tüzüğü (ICOMOS, 1931) nü bilir
3) Lahey Anlaşmasını ( UNESCO, 1954) anımsar.
4) Viyana Tavsiye Kararını (COE, 1965) söyler
5) Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunması Sözleşmesi ( UNESCO, 1972) ni tartışır
6) Roma Bildirgesi ( ICOMOS, 1983) ni bilir
7) Sanat Eserleri ve Sanatsal Yapıların Korunmasına Dair İlke Kararı- Kültür Bakanlıkları Konsey Toplantısı (13 kasım 1986) nı anımsar
8) Koruma Eğitimi Tüzüğü ( ICOMOS, 1993) nü bilir
9) Nara Özgünlük Belgesi (ICOMOS, 1994) ni söyler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
5 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
6 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Orta
7 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük
8 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
9 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Restorasyon Atölyesi II

Dersin İçeriği

Kültür varlıklarının ve sanat eserlerini koruma ile ilgili örgütlenme anlatılarak, uluslararası düzeydeki (AB, UNESCO, ICOMOS, ICCROM vb. tarafından yayınlanan)mevzuatlar incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Carta del Retauro-Restorasyon Tüzüğü - ICOMOS, 1931)
2) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Lahey Sözleşmesi, UNESCO, 1954)
3) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Venedik Tüzüğü, 1964)
4) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Viyana Tavsiye Kararı, COE, 1965)
5) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunması Sözleşmesi, UNESCO, 1972)
6) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Roma Bildirgesi, ICOMOS, 1983)
7) Yarıyıl Ara Sınavı
8) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Sanat Eserleri ve Sanatsal Yapıların Korunmasına Dair İlke Kararı- Kültür Bakanlıkları Konsey Toplantısı, 13 kasım 1986)
9) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Sanat Eserleri ve Sanatsal Yapıların Korunmasına Dair İlke Kararı- Kültür Bakanlıkları Konsey Toplantısı, 13 kasım 1986)
10) Davet edilen STK Temsilcisinin konferansı, sorular ve tartışmalar
11) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Koruma Eğitimi Tüzüğü – ICOMOS, 1993)
12) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Koruma Eğitimi Tüzüğü – ICOMOS, 1993)
13) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Nara Özgünlük Belgesi – ICOMOS, 1994)
14) Koruma ile ilgili Uluslararası Yasalar, Tüzükler ve ilke Kararları: (Nara Özgünlük Belgesi – ICOMOS, 1994)
15) Genel Tekrar, Sorular ve Tartışmalar
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte