>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tezhip 2 GSF340 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım KARADENİZ
Öğr. Gör. Pelin Güleda KARADENİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) XVII. ve XVIII; Yüzyıl tezhip sanatı ekolünü teorik olarak aktarır.
2) XVII. ve XVIII: Yüzyıl tezhip sanatı ekolünün sanatçılarını ve eserlerini yorumlar.
3) XVII. ve XVIII: Yüzyıl tezhip sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar.
4) XVII. ve XVIII: Yüzyıl tezhip sanatı anlayışına uygun tasarım yapar.
5) Tezhip sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar.
6) Kitap Sanatları hakkında verilen konuyu araştırmak ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GELENEKSEL TÜRK DESENLERİ

Dersin İçeriği

Tezhip sanatının önemli iki tasarımı olan Zahriye ve Serlevha formları hakkında bilgilendirme. Bu formlarda tezhip tasarımlarının hazırlanıp uygulanması. XVII. Yüzyılda ekol olan Ali Üsküdari’nin sanat anlayışı ve eserlerinin tanıtılası. Özgün bir Şükufe veya Buket çalışmasının yapılması. Barok bir tasarımın yapılması.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Gösteri
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte