>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Heykel Atölyesi-1 HEB115 Zorunlu Lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nevzat ATALAY
Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER
Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Doç. Dr. Metin KAR
Doç. Dr. Hünkar YILMAZ IANNIELLO

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Stürüktür kurar. Kilden anik büst uygular.Kalıp alır.Döküm yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Modlaj tekniği içerisinde yer alan stürüktür kurma, çamur şeklillendirme, kalıp alma, döküm yapma aşamalarını içerir. Antik büst, tors ve canlı modelden etütler içeriğin konuları arasındadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) kili tanıma
2) kilden basit olarak küp oluşturur
3) süreç devam eder
4) Yapılan küpten temel üç form çıkartılarak yeni bir kompozizyon oluşturulur.
5) süreç devam eder
6) kaide ve önemi anlatılır
7) deforme edilmiş hazır nesneyi modle eder.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) süreç devam eder
10) oluşturduğu modelin kalıbını alır.
11) değerlendirme
12) arkaik dönem heykeltraşlık örneklerinden birini kopyalar
13) süreç devam eder
14) süreç devam eder
15) kalıbı alınır ve alçı ile sonlanırılır
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sanatın Öyküsü E. H. Gombrich
2- E. The Story of Art H. Gombrich
3- Modern Sanatın Öyküsü Yazar(lar) : Norbert Lynton
4- The Story of Modern Art Author (s): Norbert Lynton
5- BERGSON, Henri.” Madde ve Bellek”, (Çev. Işık Ergüden), Ankara, Dost Yayınları, 2007
6- sanatın öyküsü modern sanatın öyküsü
7- history of art history of modern art

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte