>

Beden Takı Heykel Atölyesi III

Heykel

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Beden Takı Heykel Atölyesi III HEB321 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nevzat ATALAY
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Sanat’ın Bedenle kurmuş olduğu üretimleri yorumlayabilir
2) Seçilmiş bir kavram üzerinden taşınabilen heykel tasarımları önerebilir
3) Tasarım ve malzeme ilişkisini bilir.
4) Malzeme ve teknik ilişkisini kurar ve uygulamaya geçirebilir.
5) 6 Üretimini sergileme tekniklerine göre hazırlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                
2 Yüksek                
3 Yüksek                
4 Yüksek                
5 Yüksek                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Enstelasyon Atölyesi

Dersin İçeriği

Beden ve Takı kavramları tarihsel süreç içerisinde değerlendirilir. Beden algısının Çağdaş Sanatla olan diyalogları okunarak, seçili kavramlar üzerinden beden heykelleri üretilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Beden ve Mekan okumaları
2) Bir Mekan olarak "beden"
3) Kavram Malzeme ve teknik öneriler belirlenmesi
4) Tasarım Uygullama
5) Tasarım Uygulama
6) Tasarım Uygulama
7) Yapılan üretimlerin Sergileme düzenlemeleri
8) Ara Sınav
9) Beden, heykel kavram ilişkileri üzerine tartışma
10) Tasarım Uygulama
11) Tasarım Uygulama
12) Tasarım Uygulama
13) Tasarım Uygulama
14) Tasarım Uygulama
15) Üretimleri Sergileme tekniklerine uygun hale getirme
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- The Figurative Sculpture of Magdalena Abakanowicz: Bodies, Environments, and Myths

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte