>

Beden- Takı- Heykel-atölyesi IV

Heykel

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Beden- Takı- Heykel-atölyesi IV HEB322 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Sanat’ın Bedenle kurmuş olduğu üretimleri yorumlayabilir
2) Seçilmiş bir kavram üzerinden taşınabilen heykel tasarımları önerebilir
3) Seçilmiş bir kavram üzerinden taşınabilen heykel tasarımları önerebilir
4) Malzeme ve teknik ilişkisini kurar ve uygulamaya geçirebilir.
5) Yapmış olduğu tasarımı teorik açıdan savunabilir.
6) Üretimini sergileme tekniklerine göre hazırlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                
2 Yüksek                
3 Yüksek                
4 Yüksek                
5 Yüksek                
6 Yüksek                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Sanat yorumu, 1960 Sonrası Sanat

Dersin İçeriği

Beden ve Takı kavramları tarihsel süreç içerisinde değerlendirilir. Beden algısının Çağdaş Sanatla olan diyalogları okunarak, seçili kavramlar üzerinden beden heykelleri üretilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kaide nedir
2) Bir kaide olarak beden
3) Seçilmiş bir kavram üzerine eleştiri
4) Tasarımların eskiz çalışmaları
5) Tasarım Uygulama
6) Süren Çalışma
7) Süren Çalışma
8) Vize
9) Üretim seçkileri üzerinden tartışma
10) Bir kavram ortaya koyma
11) Bir kavram etrafında tasarım uygulaması
12) Uygulama
13) Uygulama
14) Uygulama
15) Uygulamaların sergileme tekniklerine göre sunumu.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Quiz Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte