>

Enstelasyon Atölyesi IV

Heykel

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Enstelasyon Atölyesi IV HEB324 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) ) Sanat tarihi içinde “Hazır Nesne” kavramının önemli dönüm noktası oluşturan çalışmalarını bilir.
2) Hazır nesne ile görsel bir kavram dizgesi oluşturabilir.
3) Farklı malzemeleri bir araya getirerek görsel bir dizin oluşturabilir.
4) Farklı malzemeden heykel üretebilir bunu görsel bir dizinin parçası haline getirebilir.
5) Mekan ile kavram üretebilir.
6) Sanat üretimini gerçekleştirme sürecinde mekanı yorumlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Teknik ve estetik yapının temellerini ı oluşturan sanatçıların vizyonunu inceleyerek 1990'dan günümüze uzanan süre belirlenir

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hazır Nesne kavramının sanat eserindeki sürecini örneklerle tartışır. Form nesne ilişkisi asamblaj kavramlarını tanır.
2) Hazır nesnelerin kişileştirilmesi ve proje önerisi.
3) Bir kavram etrafında yeni bir sanat eseri üretebilir.
4) Yapmış olduğu üretimleri mekanla birlikte kurgulayabilir.
5) Seçili "özel bir mekanın" belleğine yönelik kavram üretebilir.
6) Proje Uygulama
7) Proje Uygulama
8) sınav
9) Mekana yönelik oluşturduğu kavram doğrultusunda heykel üretimleri gerçekleştirebilir.
10) Proje Uygulama
11) Proje Uygulama
12) Proje Uygulama
13) Proje Uygulama
14) Proje Uygulama
15) Sergileme hazırlığı
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BENJAMIN, Walter. Pasajlar, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
2- BOURRIAUD, N., (2005), İlişkisel Estetik, Çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayınları.
3- BURGER, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004
4- ECO, U., (1992), Açık Yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul, Kabalcı Yayınları.
5- FOSTER, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü, (Çev. Esin Hoşsucu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009.
6- HADJINICOLAOU, Nicos. Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (Çev. Halim Spatar), İstanbul, Kaynak Yayınları, 1998.
7- HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Mehmet Yılmaz), Ankara: Ütopya Yayınları, 2004.
8- KUSPIT, D., (2006), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul: Metis Yayınları.
9- PANOFSKY, Erwin. (1995), İkonografi ve İkonoloji, (Çev. Engin Akyürek), İstanbul AFA Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Model Yapma
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte