>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Desen II HEB108 Zorunlu Lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Gödüğünü çizimle yüzeye aktarabilir.
2) Çizim tekniklerini bilir
3) Repredüksiyon uygulamaları ile geleneksel ustaların yöntem ve tekniklerini öğrenir.Düzelt Sil
4) İnsan anatomisini modelden çizim teknikleri ile tanır
5) Yapmış olduğu çalışmaları sergileme yöntemlerine uygun bir sunumda gösterebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4   Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Anatomi Morfoloji

Dersin İçeriği

Öğrencinin görme ve gözlem yeteneklerini geliştirecek uygulamalar gerçekleştirmeyi ve desen yapmanın temel kavram ve yöntemlerini aktarmayı içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Canlı modelden farklı açılardan eskizler, uzun süreli çizim detay çalışmaları
2) Canlı modelden farklı açılardan eskizler, uzun süreli çizim detay çalışmaları
3) Canlı modelden kısa süreli harekete odaklı eskizler, uzun süreli portre çalışması.
4) Desenin temel kavramlarıyla (Kompozisyon, mekan, oran-orantı, perspektif, eksen, çizgi değerleri , objenin analitik çözümlenmesi, v.b.) teorik bilgi ve iki hafta sonrasına kadar araştırılması gereken desenle ilgili konuların guruplara dağıtılması.
5) organik ve inorganik obje kompozisyonlarının çok yönlü eskizleri ve uzun süreli çizimleri.
6) guruplardan en az yarısının konularını sınıfa görsellerle destekli anlatması ve modelden uzun süreli çizim.
7) konularını sunmayan gurupların sunumu antik bir heykel kopyasından uzun süreli çizim
8) sınav
9) O ana kadar yaşanan süreçle ilgili düşüncelerin karşılıklı açıklanması.Canlı modelden çok yönlü eskizler. .
10) Canlı modelden uzun süreli detay (el, ayak, portre) çalışmaları
11) Desenin temel kavramlarıyla ilgili görsellerle destekli sunum. İnorganik obje kompozisyonu çizimi.
12) Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılarak karşılıklı portrelerinin yapılması
13) Canlı modelden çok yönlü eskizler ve antik bir heykelden uzun süreli çizim. uygulama araştırma
14) organik ve inorganik obje kompozisyonlarının çok yönlü eskizleri ve uzun süreli çizimleri.
15) Soyut bir kavramın tartışılması ve söz konusu kavramın desenle yorumu.
16) sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- "Dessiner Grace Au Cervau Droit". ( Beynin Sağ Yarım Küresiyle Desen Çizmek). Betty Edwarts, Galimar.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte