>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Heykel Atölyesi -4 HEB216 Zorunlu Lisans 2 Bahar 10

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Metin KAR
Doç. Dr. Ceyhun KONAK
Doç. Dr. Hünkar YILMAZ IANNIELLO

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Modele uygun konstrüksiyon yapmayı bilir.
2) Canlı Modeli, çamura ölçekli olarak geçirmeyi bilir.
3) 3 Elde edilen çamur heykelin kalıbını almayı bilir.
4) 4 Kalıba final malzeme uygulamayı bilir.
5) Ortaya çıkan çalışmayı dergileme koşullarına uygun hale getirecek rötüş aşamalrını uygulayabilir. It can

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta  
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Modlaj tekniğini uygulayabilmek için konstrüksiyon kurma.Modlaj Tekniğini uygulama. Elde edilen heykelin kalıbını alma.Kalıp içerisine final malzemeyi uygulama. Çıkan final malzemesini sergileme koşullarına uygun hale getirecek rötüş yapma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) doğadan etüt çalışması
2) soyutlama çalışması
3) tasarım yapım çalışması
4) ölçeklendirme yöntemiyle malzemeye aktarma çalışması
5) soyut tasarım çalışması
6) canlı model çalışması
7) süren çalışma
8) sınav
9) model çalışması
10) model çalışması
11) süren çalışma
12) süren çalışma
13) modelden çaılışma
14) süren çalışma
15) süren çalışma
16) sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- sanatın öyküsü

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Model Yapma
4) Benzetim
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte