>

Bilgisayarlı Tasarım Atölyesi-ii

Heykel

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayarlı Tasarım Atölyesi-ii GSF216 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Emel GÜRAY
Arş. Gör. Ali YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Adobe Illustrator'ün temellerini öğrenir.
2) Adobe Photoshop'un temellerini öğrenir.
3) Adobe Photoshop'ta kolaj ve manipülasyon tekniklerini öğrenir.
4) Vektörel çizim yapmayı ve gördüğü nesneleri iki boyutlu düzleme aktarmayı öğrenir.
5) Hareketli grafik tasarım yapmak için After Effects'e geçiş yapmadan önce bilinmesi gereken şeyleri öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek   Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilgisayarlı Tasarım Atölyesi - I

Dersin İçeriği

Animasyon yapımının temellerini öğrenmek. Hareketli grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirmek. Kinetik tipografi çalışmaları gerçekleştirmek. Video kompozisyonlarını oluşturmak ve düzenleyebilmek.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma, ders dönemi boyunca kullanılacak yazılımların tanıtılması.
2) En ince ayrıntısıyla ekran ortamlarına yönelik kompozisyon çalışmalarını oluşturmak.
3) Anahtar karenin (keyframe) temel mantığını kavramak.
4) Temel pozisyon hareketleriyle çalışmak.
5) Nesneleri döndürme, büyütme, küçültme ve opaklık değerlerini animasyon vererek değiştirme işlemleri.
6) Nesnelerin birbirini takip ettirme işlemleri.
7) Wiggle Paths ile dalgalanma animasyonlarının oluşturulması.
8) Animasyonları sonsuz döngüye sokma işlemleri.
9) Vektör nesnelerin çizgi kalınlıkları (stroke) ile animasyon yapımı.
10) Kamera kullanımı ve üç boyutlu ortam oluşturmak.
11) After Effects ve Adobe Media Encoder üzerinden render alma işlemleri.
12) Kinetik Tipografinin temelleri.
13) Fotoğraflardaki insanları ya da illüstratif karakterleri kukla animasyonuyla hareketlendirmek.
14) Hareket halindeki kamera çekimlerinde takip noktaları oluşturarak, takip animasyonları oluşturmak.
15) Greenbox ekranında çalışmak.
16) Yarıyıl sonu sınav projesinin teslimi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Dersin öğretim elemanı Ali Yıldırım tarafından hazırlanan video içerikleri zaman zaman kaynak olarak kullanılacaktır.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Soru-Cevap
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Tartışma
11) Tartışma
12) Tartışma
13) Tartışma
14) Alıştırma ve Uygulama
15) Alıştırma ve Uygulama
16) Alıştırma ve Uygulama
17) Grup Çalışması
18) Grup Çalışması
19) Grup Çalışması
20) Grup Çalışması
21) Grup Çalışması
22) Grup Çalışması
23) Bireysel Çalışma
24) Bireysel Çalışma
25) Bireysel Çalışma
26) Bireysel Çalışma
27) Bireysel Çalışma
28) Bireysel Çalışma
29) Problem Çözme
30) Problem Çözme
31) Problem Çözme
32) Problem Çözme
33) Problem Çözme
34) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte