>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çini Atölyesi II GSF308 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abbase Sultan KARAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çini kavramının tanımını söyler
1) Çini kavramının tanımını söyler
2) Özgün çini pano tasarımı yapabilir
2) Özgün çini pano tasarımı yapabilir
3) Özgün çini tabak tasarımı yapabilir
3) Özgün çini tabak tasarımı yapabilir
4) Bisküvi karo ve tabak üzerine sıratlı dekor yapar
4) Bisküvi karo ve tabak üzerine sıratlı dekor yapar
5) Sırlama yapma becerisi kazanır
5) Sırlama yapma becerisi kazanır
6) Sırlı ürünü seramik fırınında pişirme becerisi kazanır
6) Sırlı ürünü seramik fırınında pişirme becerisi kazanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
6 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
6 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Seramik Dekor Teknikleri

Dersin İçeriği

Tarihsel süreç içerisinde çini sanatının geleneksel yöntemlerle uygulanışı anlatılarak, desen ve teknik özellikleri tanıtılıp sıratlı tekniğinde uygulamalar yaptırılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, malzemeleri, yöntem ve tekniğin tanıtılması
2) 20x20 cm çini bisküvi karo üzerine özgün pano tasarımı (en az 4 veya 6 adet karo ile sıratlı tekniğinde çalışılacaktır.)
3) 20x20 cm çini karo üzerine özgün pano tasarımı
4) 20x20 cm çini karo üzerine özgün pano tasarımı (boyama)
5) 20x20 cm çini karo üzerine özgün pano tasarımı (boyama)
6) 20x20 cm çini karo üzerine özgün pano tasarımı (boyama)
7) 20x20 cm çini karo üzerine özgün pano tasarımı (sırlama ve pişirim)
8) YARI YIL SINAVI
9) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) (kağıt üzerinde tasarım)
10) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) (tabak üzerine tasarımın aktarılması-kontörlerin boyanması)
11) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) (kontörlerin boyanması)
12) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) Desen Boyama
13) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) Desen Boyama
14) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) Desen Boyama
15) Sıraltı tekniğinde 30. cm tabak (özgün tasarım) Sırlama ve Pişirim
16) YARI YIL SONU SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte