>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Çalişmasi FGB402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Çağatay GÖKTAN
Dr. Öğr. Üyesi Oylum TUNÇELLİ
Dr. Öğr. Üyesi Şeniz YUVARLAK
Öğr. Gör. Ayfer AYDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fotoğraf sanatının; teknik, kuramsal ve estetik yönlerinin hepsini bir arada kullanarak fotoğraf projesinin tüm aşamalarını planlayabilir.
2) Biçim ve içerik bağlamında sanatsal bütünlüğü olan bir fotoğraf projesi üretme ve geliştirme becerisine sahip olur.
3) Sanatsal bir ifade aracı olarak fotoğrafın, farklı alanlarına ve üsluplarına ilişkin estetik ilkelerini kullanma becerisi kazanır.
4) Gözlem, araştırma, tasarım ve yorum yapabilme becerisi kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek         Yüksek   Yüksek          
2 Yüksek       Orta Yüksek   Yüksek     Yüksek Yüksek  
3 Yüksek       Orta Yüksek   Yüksek          
4 Yüksek       Orta Yüksek   Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) TEMEL FOTOĞRAF 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
2) TEMEL FOTOĞRAF 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
3) ÇEKİM TEKNİKLERİ 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
4) FOTOĞRAF TASARIMI VE UYGULAMASI 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
5) FOTOĞRAF TASARIMI VE UYGULAMASI 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
6) BİLGİSAYARLI FOTOĞRAF TASARIM VE UYGULAMA 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
7) BİLGİSAYARLI FOTOĞRAF TASARIM VE UYGULAMA 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
8) FOTOĞRAF TASARIMI VE UYGULAMASI -3 Dersini başarı ile tamamlamak.
9) ÇEKİM TEKNİKLERİ 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
10) Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
11) Fotoğraf Tarihi 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
12) Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
13) Görüntü Tasarımı 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
14) Görüntü Tasarımı 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
15) Fotoğraf Tarihi 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
16) Güncel Fotoğraf Pratikleri 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
17) Güncel Fotoğraf Pratikleri 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
18) Fotoğraf Kuramları 1 Dersini başarı ile tamamlamak.
19) Fotoğraf Kuramları 2 Dersini başarı ile tamamlamak.
20) Genel Sanat Tarihi-I Dersini başarı ile tamamlamak.
21) Genel Sanat Tarihi-II Dersini başarı ile tamamlamak.
22) Türk Dili I (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
23) Türk Dili II (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
24) İngilizce I (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
25) İngilizce II (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
26) İngilizce III (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
27) İngilizce IV (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
28) Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
29) Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
30) Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
31) Temel Bilgisayar Bilimleri (UE) Dersini başarı ile tamamlamak.
32) Kariyer Planlama Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Fotoğraf tasarımı ve Uygulamaları-4

Dersin İçeriği

Ders, bir fotoğraf projesinin hazırlanmasında etkisi olan içeriğe ve biçime yönelik tasarım unsurları üzerine teorik ve uygulamalı bilgiler içerir. Öğrenciye, çalışmalarında duygu, düşünce ve izlenimlerini ifade edebilmelerini; görme, algılama, çekme, seçme, yorumlama, tasarlama, sunma, vb. beceriler kazanabilmelerini sağlayacak örnek fotoğraf projeleri tanıtılır. Bu bağlamda öğrencilerin, eğitim dönemi içerisinde üretmiş olması gereken projeleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur. Ders süreci içerisindeki değerlendirmelerle gelişme gösteren; hem içerik hem de biçim olarak bütünlük oluşturan tamamlanmış bir fotoğraf serisi üretilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Fotoğraf projesi nedir? Bir fotoğraf projesinin konusu, içeriği ve türü nasıl belirlenir?
2) Proje konusu seçiminde üretimine ve sonuçlandırılmasına yönelik dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?
3) Projenin dönem sonunda tamamlanmış olarak teslim edilebilmesi için planlanması; taslak olarak sürdürülebilir haftalık bir çalışma takvimi hazırlanması.
4) Bir projenin içerik, teknik ve estetik olarak yeterliliğini belirleyen unsurlar nelerdir?
5) Öğrencilerin bu eğitim dönemi içerisinde ve bu ders kapsamında üretecekleri proje önerilerinin değerlendirilmesi ve seçilmesi.
6) Öğrencilerin bu eğitim dönemi içerisinde ve bu ders kapsamında çekmiş olmaları gereken fotoğraflarının değerlendirilmesi.
7) Ara Sınav
8) Öğrencilerin bu eğitim dönemi içerisinde ve bu ders kapsamında çekmiş olmaları gereken proje fotoğraflarının değerlendirilmesi.
9) Öğrenciye, çalışmalarında duygu, düşünce ve izlenimlerini ifade edebilmelerini; görme, algılama, çekme, seçme, yorumlama, tasarlama, sunma, vb. beceriler kazanabilmelerini sağlayacak örnek fotoğraf projeleri tanıtılır. Bu örnekler bağlamında öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
10) Öğrencilerin bu eğitim dönemi içerisinde ve bu ders kapsamında çekmiş olmaları gereken proje fotoğraflarının değerlendirilmesi.
11) Bir fotoğraf projesinde üretimi ve yeterliliği belirleyen estetik ve kavramsal unsurlar nelerdir? Örnekler bağlamında öğrencilerin projeleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
12) Bir fotoğraf projesinin başlığını belirlerken ve metnini oluştururken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? Öğrenci projelerinin başlıkları ve metinleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
13) Bir fotoğraf projesinin başlığını belirlerken ve metnini oluştururken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? Öğrenci projelerinin başlıkları ve metinleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
14) Bir fotoğraf projesini tamamlanmış bir şekilde teslim ederken; sergilerken ya da sunarken dikkat edilmesi gereken yöntemler nelerdir? Öğrenci projelerinin sunum ve sergileme yöntemleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
15) Bir fotoğraf projesini tamamlanmış bir şekilde teslim ederken; sergilerken ya da sunarken dikkat edilmesi gereken yöntemler nelerdir? Öğrenci projelerinin sunum ve sergileme yöntemleri üzerine değerlendirmelerde bulunulur.
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- J.Geofrey Rawlinson. Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası. Çeviren:Osman Değirmen. Rota Yayınları, Bireysel Yatırım Dizisi, Reprosel Matbaa. İstanbul, 1995
2- Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999
3- Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991
4- Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987
5- Read, Shirley. (2008). Exhibiting Photography. Oxford: Focal Press
6- Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte