>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Görüntü Tasarımı 1 FGB115 Zorunlu Lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Ayfer AYDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Görüntü tasarımı öğeleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Yapılacak çalışmalar ile yaratıcı sürece katılır.
3) Görsel materyalleri tanır.
4) Görsel algılama yetisi gelişir.
5) Kendi duygu ve düşüncelerini görüntülerle ifade eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu ders, görüntünün sanatsal bir tasarıma dönüşümünde belirleyici olan, ışık-gölge, doku, leke, renk, ritm, hareket, denge, bütünlük, zıtlık, kompozisyon, vb. öğelerinin irdelenmesini ve uygulanmasını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Renklerin Fiziksel Özellikleri I Işık ve Renk, Newton’un “Yedi” Rengi, Esas-Ana Renkleri ve Karışım Renkleri, Işık Rengi ile Madde Rengi Özellikleri.
2) Renklerin Fiziksel Özellikleri II Toplamsal-Çıkarımsal Renk Kuramları, Uluslararası Ölçü Standartları: LAB, RGB, CMYk, HSL, vb.
3) Renkli Fotoğraf Tarihi Ne Zamandan Beri Renkli Fotoğraflar Çekebiliyoruz?
4) Rengi Belirleyen Unsurlar I Işığı Nasıl Tarif Ederiz?, Işığın Yönü Rengi Nasıl Etkiler?, Işığın Rengi Nasıl Farklılık Gösterir?
5) Rengi Belirleyen Unsurlar II Işığı ve Dolayısıyla da Rengi Değiştiren Aksesuarlar Nelerdir? Nasıl Kullanılır?
6) Rengi Belirleyen Unsurlar III Doğal Bir Etki Yaratmak İçin Işık/Renk Düzeltme Filtreleri Nelerdir? Nasıl Kullanılır?
7) Rengin Estetik Özellikleri I Renkleri Nasıl Algılar, Nasıl Sınıflandırırız?
8) Ara Sınav
9) Rengin Estetik Özellikleri II Fotoğraflarınızdaki Renkler Daha Güçlü Nasıl Görünebilirler?
10) Rengin Estetik Özellikleri III Renkli Fotoğrafın Siyah&Beyaz’dan (ve Monokrom’dan) Farkı Ne Olmalıdır?
11) Renk Psikolojisi ve Renk Sembolizmi I Rengin Bir İfade Aracı Olarak Kullanımı
12) Renk Psikolojisi ve Renk Sembolizmi II Sembolizm Nedir? Renk Sembolizmi Nedir?
13) Renk Psikolojisi ve Renk Sembolizmi III Renkleri Nasıl Görüyor, Nasıl Anlamlandırıyoruz?
14) Renk Psikolojisi ve Renk Sembolizmi- III Renkleri nasıl görüyor, nasıl anlamlandırıyoruz? Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkileri nelerdir? Renk arketipleri
15) Renk Psikolojisi ve Renk Sembolizmi- III Renkleri nasıl görüyor, nasıl anlamlandırıyoruz? Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkileri nelerdir? Renk arketipleri
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Dewey John. ART AS EXPERİENCE.New York. Putnam Sons, 1980 Meyer,JJ de Lucio. ISUAL AESATHETICS, London, Lınd Humphries, 1973Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999, s.20. Şerif Aktaş, Osman Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları / Kaynak Eserler Dizisi Nuray Sungur. Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 1997, s.179. Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987, s.34. Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2. Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991, s.155. KIRIŞOĞLU, Olcay, Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991. ROUQUETTE, Michel-Louis, Yaratıcılık, İkinci Basım, Çev: Işın Gürbüz, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. SAN, İnci, Sanat ve Eğitim, İkinci Basım, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:151, Ankara, 1985. SUNGUR, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İkinci Baskı, Evrim Yayınevi, Yönetim Dizisi: 6, İstanbul, 1997. YAVUZ (Yavuzer), Halide, S., Yaratıcılık, 3. Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1996. Güven, M. (2008). Öğretim Materyali Tasarım Süreci. K. Selvi içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (s. 165-213). Ankara: Anı Yayıncılık. Madran, R. O. (tarih yok). Eylül 18, 2009 tarihinde Sanal Kampüs: http://www.sanalkampus.web.tr adresinden alındı Orçun Madran'ın Kişisel Web Sitesi: http://www.baskent.edu.tr/~omadran/projeler/icerikoynatici/egitim.html adresinden alındı Seferoğlu, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem AYayıncılık. Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Grup Çalışması
2) Beyin Fırtınası
3) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte