>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Belgesel Fotoğraf 1 FGB229 Seçmeli Lisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Şeniz YUVARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Diğer disiplinler ile düşünsel anlamda ilişki kurar.
2) Mimari, arkeolojik dökümantasyon, doğa fotoğrafçılığı, manzara fotoğrafçılığı, sıcak haber fotoğrafçılığı gibi dallarda uygulamalar yaparak bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Saptadığı konuda belirlenen amaç doğrultusunda çeşitli araştırmalar yapar. İçerik, teknik ve estetiğin birlikte ele alındığı ve aralarında bütünlük oluşturan bir dizi çalışma üretir.
4) Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirir.
5) Alanının gerektirdiği iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Toplumsal olaylara karşı daha duyarlı bir anlayış geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek                        
3                          
4                          
5                          
6 Yüksek Yüksek Yüksek                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

FOTORÖPORTAJ

Dersin İçeriği

Mimari, arkeolojik dökümantasyon, doğa fotoğrafçılığı, manzara fotoğrafçılığı, sıcak haber fotoğrafçılığı gibi dallarda uygulamalar yapar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Constructing an intellectual correlation in between disciplines.
2) Developing skills in architectural, archaeological documentation, nature photography, landscape photography, news photography related fields by making applications.
3) Condcuting researches on the chosen subject and produces a series of work where content, technique and esthetics are held together with integrity
4) Being able to critically evaluate the information and skills(s) developed in the study field.
5) Being able to use and learn information and communication technologies necessary for his/her field
6) Constructing an intellectual correlation in between disciplines.
7) Developing skills in architectural, archaeological documentation, nature photography, landscape photography, news photography related fields by making applications.
8) Condcuting researches on the chosen subject and produces a series of work where content, technique and esthetics are held together with integrity
9) Being able to critically evaluate the information and skills (s)he acquired in his/her field.
10) Being able to use and learn information and communication technologies necessary for his/her field
11) Belgesel Fotograınfın tarihçesi ve ilk örnekler.
12) Belgesel fotoğrafın sınırları.
13) 19.YY Gezgin Fotoğrafçıları.
14) Belgesel Fotoğraflardan Örnekler (Çocuk İşçiler)
15) Örnek Çaışma (Son Buharlılar)
16) Dünyadaki ve ülkemizdeki belgeselcilerin fotoğraflarından oluşan bir sunum ve bu fotoğraflar üzerine tartışmadır. 1

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özer Kanburoğlu “Fotoğrafta Kompozisyon”
2- Özer Kanburoğlu “Composition in Photography”
3- Özer kanburoğlu “İyi Fotoğraf Nasıl Çekilir?
4- Özer Kanburoğlu “How Good Taken Photos?”
5- Özcan Yurdalan “Belgesel Fotoğraf ve Röportaj”
6- Özcan Yurdalan “Documentary Photo and Interview”
7- Levend Kılıç “Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi”
8- Levend Kılıç “Social History of Photography and Cinema”
9- www.belgeselfotograf.com
10- www.fotomuhabiri.com

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte