>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Kuramları 2 | FGB328 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Mustafa Çağatay GÖKTAN
1) Fotoğraf kuramının klasik metinlerini bilir.
2) Fotoğraf kuramı ile fotoğraf tarihi arasındaki ilişkileri çözümler.
3) Fotoğraf kuramı ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
4) Seyircinin fotoğrafı anlamlandırmasını etkileyen dinamikleri analiz eder.
5) Fotoğraf çözümlemesinde kullanılan yaklaşımları tanımlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek |
e-ders
Yok
Fotoğraf Tarihi 1-2, Güncel Fotoğraf Pratikleri 1-2
Fotoğrafı doğrudan ya da dolaylı olarak konu alan temel metinlerinden kesitler okunur. Fotoğrafın ontolojik yapısına ilişkin gerçekleştirilmiş olan tanımlamalar ile bu tanımların birbirleri arasındaki farklılıklar tarihsel ve teorik olarak ortaya çıkartılmaya çalışılır.
1- A New History of Photography, Derleyen: Michel. A Frizot, Köneman, Paris, 1998
Roland Barthes, “Camera Lucida”, Altıkırkbeş, 1992
Geoffrey Batchen (edit.), “Photography Degree Zero”, MIT, 2011
Walter Benjamin, “Pasajlar”, YKY, 2008
Walter Benjamin, “Fotoğrafın Kısa Tarihçesi”, YGS, 2002
Gisele Freund, “Fotoğraf ve Toplum”, Sel Yayıncılık, 2007
Michel Frizot, “A New History of Photography”, Könemann, 1998
Susan Sontag “Fotoğraf Üzerine”, Altıkırkbeş, 1993
Michel Foucault, “Bilginin Arkeolojisi”, Ayrıntı, 2011
Michel Foucault, “Kelimeler ve Şeyler”, İmge, 1994
Michel Frizot, “A New History of Photography”, Könemann, 1998
W.J.T.Mitchell, “Picture Theory”, The University of Chicago Press, 1994
Rosalind Krauss, “The Optical Unconscious”, October, 1994
Alan Trachtenberg (edit.), “Classic Essays on Photography”, Leete’s Island Books, 1980
Memory Studies http://mss.sagepub.com
Marcel Proust “Kayıp Zamanın İzinde”, (seri) YKY, 2010
Memory Studies http://mss.sagepub.com
Marcel Proust “Kayıp Zamanın İzinde”, (seri) YKY, 2010
Göktan, M. Çağatay (2014). Kavramsal Fotoğraf. Doktora (Sanatta Yeterlik) Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Danışman: Prof.Dr. Simber ATAY-ESKİER).
Sturken, Marita ve Cartwright, Lisa (2009) Practices of Looking: An Tim N. Gidel, Modern Photojournalism: Origin and Evolution, 1910 – 1933, Macmillan Publishing Co.,Inc., New York, 1973
Peter Burke, Afişten Heykele, Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları, Çev: Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi, İstanbul, 2003
Merleau-Pony, Maurice (2006) Göz ve Tin. İstanbul: Metis.
Crary, Jonathan (2010) Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis, 2001.
Benjamin, Walter (2002) “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı.” Pasajlar. İstanbul: YKY (50-86).
Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis
Kevin Robins, İmaj-Görme Kültürünün Politikası, Çev: Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, Birinci Basım, İstanbul, 1999
Simber Atay, “Zaman Beni Sürükleyen Bir Nehir, Ama Nehir Benim !...”, Anadolu Üniveritesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayını, Eskilehir, Şubat 1997
Simber Atay, “Fotoğraf ve Sabit Fikirler”, Sinemasal, Ortak Kitap 5, İzmir, Yaz 2000
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte