>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sergi ve Gösteri Hazırlama Teknikleri | GSF416 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 2 |
Doç. Dr. Osman ODABAŞ
Dr. Öğr. Üyesi İmran UZUN
1) 15. yüzyıldan bugüne kadar sanatçı (üretici), koleksiyoner(tüketici) ve (müze, galeri, vs.) gibi aracıların ilişkilerini değerlendirir.
2) Sanatın işlevini ve başarı kriterlerini sınıflandırır.
3) Bugünün şartlarına göre bir dil oluşturur.
4) Üretim tüketim ilişkilerini ve sanatın değerini belirleyen kriterleri tanımlar.
5) Günümüz sanatını tanır.
6) Sanatçıların ifadelerinden bir strateji geliştirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
6 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Sanatta Modernizm
14. yüzyılda Sanat işletim sistemi, 18. yüzyılda sanat işletim sistemi, 20. yüzyılda sanat işletim sistemi, sergi hazırlama yöntemleri nedir? Galeri nedir? Nasıl olmalıdır? Müze küratörlük, sanat yöneticiliği, sergi ziyaretçilerinden nasıl bir tutum beklenmelidir? Yerleştirme, sigorta, telif hakları, sponsor, çağdaş konsept müzesi? Tanımlama biçimi ve bir sanatçının dosyasının içeriği, bir basın açıklaması yazma yöntemleri, bir sanat eseri, Türkiye'nin sanat piyasasının, modernist ve postmodernist sergilenme ve satış yöntemleri.
1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte