>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam Analizi-ii GSF412 Seçmeli Lisans 4 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zehra Canan BAYER
Öğr. Gör. Yıldız ÖRÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kültürel dünya ile medyanın ilişkileri üzerinde eleştirel bir kavrayış zemini geliştirilir.
2) Kültürün karşılıklı ilişkide olduğu ideoloji, toplum, toplumsal yaşamın kamusal ve özel alanları, kentsel mekan ve gündelik yaşamda dünya sistemi gibi alanları hedef kitleleri bağlamında düşünüp bu eleştirel sorgulamayla, kompozisyon kaygısını birleştirme özelliklerini kullanır.
3) Reklamların göstergebilim değerleri değerlendirilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1     Orta                    
2     Orta                    
3     Orta                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

günümüzde çok önemli bir sanayi durumuna gelmiş olan reklamcılıkta kullanılan Küreselleşme ve Reklam, Toplumbilimsel Yöntem, Tüketim Kültürü ve Reklam gibi teknik ve yöntemlerinin incelenmesi. Örnek Çözümlemeler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Develop a critical view about the relationship between global world and media.
2) Use composition concern with a critical questioning method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
3) Question method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the scope of the world-system.
4) Examine "child" figure in advertisements and question its justifiability.
5) Examine "woman" figure in advertisements and question its justifiability.
6) Criticize the effect of light on the product advertised.
7) Evaluate semiology values of advertisements.
8) Develop a critical view about the relationship between global world and media.
9) Use composition concern with a critical questioning method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
10) Question method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
11) Examine "child" figure in advertisements and question its justifiability
12) Examine "woman" figure in advertisements and question its justifiability
13) Criticize the effect of light on the product advertised
14) Evaluate semiology values of advertisements
15) Derse Giriş
16) Görsel Kültür

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte