>

1960 Sonrası Sanat ve Yorumu II

Fotoğraf

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
1960 Sonrası Sanat ve Yorumu II GSF306 Seçmeli Lisans 3 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman ODABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Özellikle 1960 sonrasından bugüne kadar olan sanatı açıklar.
2) Toplumun siyasi, ekonomik yapısının değişimi ile sanatın tanımının nasıl değiştiğini gösterir.
3) Sanatın tarihsel süreç içindeki farklılıklarını tanımlar.
4) Sanatçıların ifadelerinden bir strateji geliştirir.
5) Üretim tüketim ilişkilerini ve sanatın değerini belirleyen kriterleri tanımlar.
6) Günümüz sanatını tanır.
7) Bugünün şartlarına göre bir dil oluşturur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1     Yüksek Düşük Orta           Orta    
2     Yüksek Düşük Orta           Orta    
3     Yüksek Düşük Orta           Orta    
4       Düşük Orta           Orta    
5     Yüksek Düşük Orta           Orta    
6     Yüksek Düşük Orta           Orta    
7     Yüksek Düşük Orta           Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Teknik ve pratik çalışmalar, sanat akımları ile ilgili bilgi ve sonra gruplar içeren bu ders, 1945-Aksiyon, Happening, Expedient, Karasal Sanatı, Kavramsal Sanat, Vücut Sanatı, Fluxus vb - analiz edilerek bu kavramları çalışır. Bunun yanı sıra, öğrenciler bireysel olarak geliştirdikleri sanatsal projeler, konu, tasarım ve uygulamasına göre değerlendirilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Avrupa sanatının 1900 ve sonrasını içeren bu dersin bir sanat tarihinden çok, anarşizm tarihi olduğunu nedenleriyle açıklama. Her akımın bir önceki ile ilişkisi, manifestosu, sanatta kalıcılık kriterlerini oluşturanlar hakkında genel bilgi.
2) Sanatın her 20 yılda bir değişmesi, yirmi yıl önceki kişisel algıların sanatı anlamakta güçlük yarattığını, sanatı anlamak için gündelik algılarla güncellenmek gerektiğini, gündelik olaylarla oluşan söz olmadan sanatta kalıcı olunamayacağı hakkında örnekleriyle bilgi
3) Bağlam (context) nedir? Bunun üzerine seçilen sanatçıların eserlerinin projeksiyonla gösterilmesi ve bağlamlarının öğrencilerce buldurulması. Sanatçılar Daniel Buren, Catellan, Do Hoh Suh, Alicia Framis, Serkan Özkaya, Ron Mueck, Louis Bourgeois, Daniel Buren, Damien Hirst, Christo gibi kendi gerçekliklerini farklı bağlamlarla ilişkilendiren sanatçılar üzerinden bir anlatımla, günümüz sanatını oluşturan akım ve sanatçılardan sanatın kalıcılık kriterlerini anlamaya çalışma.
4) Marcel Duchamp ve Dadaizm.
5) Fluxus sanat akımı
6) Şipşak Estetiği (Snapshot aesthetic), Junk, Hard Edge,
7) Kinetik Sanat, Assamblaj, Renk Alanı (Color Field), Art Brut
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kobra, Semiyotik (göstergebilim) sanatı, Soyut Dışavurumculuk ve All Over – Jackson Pollack
10) Akümülasyon, Arta Povera, Dekolaj, Eylem Sanatı ( Action Art), Estetikçi Fotoğraf
11) Funk, Formalizm, Minimalizm
12) Gövdesel Sanat, happening, performans sanatı, body art (beden sanatı)
13) Kavramsal Sanat ve soyut dışavurumculukla ilişkisi.
14) Sanat kurumları, bienaller ve önemli etkinlikler
15) Bağımsız sanat ve sanatçılık nedir? Sanatın ontolojik yapısıyla nasıl ilişkilendirilir?
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte