>

Bireysel Çalgı Eğitimi 2

Müzikoloji

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bireysel Çalgı Eğitimi 2 MZK102 Zorunlu Lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Vecihi AKIN
Öğr. Gör. (31.m) İrem BAŞDÜVENCİ
Öğr. Gör. (31.m) İbrahim BİRDAL
Öğr. Gör. (31.m) Mehmet DURAK
Öğr. Gör. (31.m) YUSUF DURSUN
Öğr. Gör. (31.m) Zeynep GÖK
Öğr. Gör. (31.m) Gülfem GÜLER
Öğr. Gör. (31.m) Işıl HÜZMELI
Öğr. Gör. (31.m) Helin KAR
Öğr. Gör. (31.m) Ali Doğan NUR
Öğr. Gör. (31.m) Fethi Arda TANER
Öğr. Gör. (31.m) Umut Volkan YILMAZ
Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Doç. Dr. Elif Sanem GÜLEÇ
Dr. Öğr. Üyesi Alper AKGÜL
Dr. Öğr. Üyesi Neşe GRANÇER OKAY
Öğr. Gör. Nazlı Başak BAŞAK
Öğr. Gör. Gökhan Barış BÖLÜKBAŞI
Öğr. Gör. Nazlı COŞKUNER
Öğr. Gör. Mustafa Ersin GÜLSELİ
Öğr. Gör. Behzat Cem GÜNENÇ
Öğr. Gör. Filiz KARAPINAR
Öğr. Gör. Yonca KARUL İLYAZ
Öğr. Gör. Özgür KEMENT
Öğr. Gör. YEŞIM MADANOĞLU
Öğr. Gör. Onur ÖNCÜ
Öğr. Gör. Yasemin ÖNDER
Öğr. Gör. Sıtkı Sencer ÖZBAY
Öğr. Gör. Demet PAKYÜZ
Öğr. Gör. Hristina RAYKOVA
Öğr. Gör. Metin ŞİRİN
Öğr. Gör. Caner ÜNSAL
Öğr. Gör. Başak Dila CANDAŞ
Öğr. Gör. Kubilay GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bir çalgının tarihi ve yapısına hakim olmak.
1) Bir çalgının tarihi ve yapısına hakim olmak.
2) Çalgıyı yeterli düzeyde çalma becerisi kazanmak.
2) Çalgıyı yeterli düzeyde çalma becerisi kazanmak.
3) Çalgının repertuarına hakim olma becerisi kazanmak.
3) Çalgının repertuarına hakim olma becerisi kazanmak.
4) Topluluk önünde bir çalgıyı çalabilme becerisi kazanmak.
4) Topluluk önünde bir çalgıyı çalabilme becerisi kazanmak.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
1 Yüksek Orta Orta Orta   Yüksek Yüksek
2              
2 Orta           Yüksek
3              
3 Yüksek Düşük Düşük   Düşük Düşük Yüksek
4              
4           Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Temel Piyano Eser Analizi

Dersin İçeriği

Bir çalgının tarih ve yapısı ile birlikte çalınışının öğretilmesi, çalgının reperuar bilgisinin öğrenciye kazandırılması ve repertuarı oluşturan eserlerin dönem özelliklerine göre seslendirmesinin sağlanması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğrencilerin fiziksel, teknik ve müzikal becerilerinin gözlenmesi ve dönemlik repertuarlarının tespit edilmesi.
2) Belirlenen repertuara destek olacak teknik egzersizler ve etüt eserlerinin verilmesi
3) Belirlenen eserlerden ilkinin deşifrasyonunun kontrol edilmesi
4) Seçilen eserlerde kullanılan tekniklerin, müzikal terimlerinn, bestecilerinin ve dönem özelliklerinin kavranması. Seçilen eserlerden bir diğerinin ve etüt eserinin deşifrasyonunun kontrol edilmesi.
5) Teknik egzersizlere yönelik beklenen hedeflerin gözlenmesi. Repertuarda belirlenen etüt eserlerinin ve diğer eserin yorumsal açıdan kontrol edilmesi
6) Eser ve etütlerdeki beklenen teknik ve müzikal hedeflere yönelik eksikliklerin giderilmesi.
7) Vize sınavı öncesi çalınacak repertuarın tümünün performanslarının kontrol edilmesi
8) Vize haftası
9) Repertuar içerisinde belirlenen eserlerden farklı sanatsal döneme ait olan eserin deşifrasyonun kontrol edilmesi. Buna yönelik olarak eserin teknik sorunlarının belirlenmesi, yapısal analizinin yapılması, nota üzerinde yazılı olan müzikal terimleri ve bestecileri hakkında bilgilendirme yapılması
10) Teknik egzersizler içerisinde belirlenen hedeflerin kontrol edilmesi ve eksiklerin giderilmesine yönelik öğrencinin yönlendirilmesi
11) Repertuarda çalışılan eserin yorumu üzerinde çalışılması
12) Teknik egzersizler içerisinde belirlenen hedeflere yönelik eksiklerin giderilmesi
13) Eserlerin yorumu üzerinde çalışılması ve eserlerin görsel ve işitsel çeşitli materyallerden faydalanılarak öğrencilerle paylaşılması.
14) Final sınavı öncesi çalınacak eserler ve etütlerin tümünün performanslarının kontrol edilmesi.
15) Final sınavı öncesi çalınacak eserler ve etütlerin tümünün performanslarının kontrol edilmesi.
16) final haftası

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Barok Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 DİETRİCH BUXTEHUDE Suite in E minor (trans.J. Bream) 2 ve 3. bölüm 2 DOMENİCO SCARLATTİ Sonata in A L.238/K208 2 3 DOMENİCO SCARLATTİ Sonata in D Major L. 162 K. 178 2 4 GİROLAMO FRESCOBALDİ Aria con Variazioni 3 5 J. S. BACH Lute Suite no:2 Prelude 4 6 J. S. BACH Lute Suite no.3 Gavotte I,Gavotte en Rondeu 2 7 J. S. BACH Prelude Fugue Allegro (in D) (Prelude) 3 8 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Tombeau sur la Mort de Comte de Logy 3 9 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Passacaille (arr. C. Parkening) 4 10 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Suite No:4 in A 7 bölüm 11 HENRY PURCELL Rondo 1 12 GEORG FRİEDRİCH HANDEL Menuet in D (arr. Christopher Parkening) 2 Klasik Besteci Eser Bölüm Sayfa 1MAURO GİULİANİ Variations on a Theme of G. F. Handel 6 2MAURO GİULİANİ Sonatina op.71 no.2 – no.3 6 3 FERNANDO SOR Variations on la Folia and Menuet 4 FERNANDO SOR Funeral March 5 FERNANDO CARULLİ Sonata in D Larghetto-Rondo 3 6 DOMENİCO CİMAROSA Three Sonatas (arr. J. Bream) I – II – III 2 – 2 – 2 7MATTEO CARCASSİ Rondo op.5 2 8 FERNANDO SOR Andante Largo op.5 2 9 NİCCOLO PAGANİNİ Grand Sonata in A Romance 2 10 LUİGİ LEGNANİ 36 Caprices op.20 Herhangi 2 tane Romantik Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 FRANCİSCO TARREGA La Alborada 2 2 FRANCİSCO TARREGA Vals en Re 2 3 FRANCİSCO TARREGA Grand Vals in A 4 FRANCİSCO TARREGA Prelude no:2, no.3, no.4 5MİGUEL LLOBET Romanza 3 6MİGUEL LLOBET 10 Canciones Populares Catalanas 2-3-4-5-6-7-8-9-10 7 B.-FELİX MENDELSSHON Romanza Senza Parole op.30 no.3 2 8 B.-FELİX MENDELSSHON Romanza Senza Parole op.30 no.6 2 9 JOHANN KASPAR MERTZ Capriccio in D minor 2 10 JOHANN KASPAR MERTZ Tarantelle 1 20.yy Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Julia Florida-Barcarole 2 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio op.5 no.1 (G minor) 4 3 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in E major 1 4 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in A minor 3 5 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in C minor 2 6 ANTONİO LAURO Suite Venezolena 1 – 2 – 3 – 4 7 ANTONİO LAURO Valses Venezolanos 1 – 2 – 3 – 4 8 FRANCİS KLEYNJANS Oraison 1 9 FRANCİS KLEYNJANS Chanson Pour Delphine 1 10 H. VİLLA-LOBOS Mazurka-Choro 2 11 H. VİLLA-LOBOS 5 Preludes 1-4 12MANUEL M. PONCE 12 Preludes 1 – 2 13 ANDRES SEGOVİA Estudios Estudio sin luz 2 14 ALEXANDRE TANSMAN Cavatine Prelude-Barcarole 2 15 F. MORENO TORROBA Suite Castellana Fandanguillo 2 16 ASTOR PİAZZOLA Milonga del Angel 2 17 JOAQUİN RODRİGO En los Trigales 2 18 LEO BROUWER Two Popular Cuban Airs 2 Etüdler Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 GARCİA DİONİSİO AGUADO 2 NAPOLEON COSTE 25 Etudes op.38 3 EMİLİO PUJOL 4MATTEO CARCASSİ 25 Melodic and Progressive Studies 5 H. VİLLA-LOBOS 12 Douze Etudes 6 6 LEO BROUWER 20 Etudes Simples 7 FERNANDO SOR 24 Progressive Studies op.31 8 FERNANDO SOR 24 Very easy Studies op.35 9 RADAMES GNATTALLİ 10 Studies for Guitar 10MARİO-C. TEDESCO

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Grup Çalışması
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte