>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyun İncelemesi I SSB111 Zorunlu Lisans 1 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sema GÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dramanın temel kavramlarını öğrenme
2) Antik dönem tragedya ve komedyalarını okuma
3) Dramatik bir metnin çözümlemeci bir yaklaşımla ele alınması
4) Araştırma bilinci
5) Grup çalışması bilinci

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1                         Yüksek
2                         Yüksek
3                         Yüksek
4                         Yüksek
5                         Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Oyun kavramı; tiyatro sanatı oyun ilişkileri; tragedya; ilk tragedyaların tanıtımı ve incelenmesi; Antik Yunan’ın üç büyük tragedya yazarı ve oyunlarından örnekler; komedya kavramı; eski, orta ve yeni komedya; Aristofanes ve Menandros; Roma’da komedya ve yazarları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Antik Yunan toplumsal yapısı. Tragedya kavramı. Antik Yunan tragedyası
2) Antik tragedyanın dışsal ve içsel yapısı. Antik tragedya yazarları. Zincire Vurulmuş Prometheus.
3) Antigone
4) Sofokles ve Kral Oidipus
5) Övripides ve Medea
6) Övripides ve Elektra
7) Antik tragedyalar; genel tekrar.
8) ARASINAV
9) Antik komedya. Tarihsel ve toplumsal koşullar
10) Antik komedya yazarları ve oyunlar
11) Eşek Arıları ve Aristofanes
12) Lisistrata
13) Kuşlar
14) Menandros ve Yeni Komedya. Huysuz Adam.
15) Roma komedyası. Plautus ve Terentius. Palavracı Asker.
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte