>

Çağdaş Tiyatro Metinleri 1 (ue)

Oyunculuk

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Tiyatro Metinleri 1 (ue) SSB401 Zorunlu Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sema GÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) XX. yüzyılın sonlarında Amerikan oyun yazarlığının yönelişlerini bilir.
2) Postmodernizmin tiyatrodaki yansımalarını bilir.
3) Avrupa tiyatrosunda XX. yüzyıl sonlarında ortaya çıkan eğilimleri bilir.
4) Batı Avrupa ve Balkan oyunlarını karşılaştırabilir.
5) Çağdaş tiyatronun çağdaş insana bakışını yorumlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1               Yüksek          
2               Yüksek          
3               Yüksek          
4               Yüksek          
5               Yüksek          

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1970'ten günümüze Avrupa ve Amerika'da oyun yazarlığında yeni yaklaşımlar ve yeni metinler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tiyatroda postmodernizm
2) Oyun yazarlarında "Amerikan Rüyası", "aile" kavramı, ırkçılık, feminizm ve diğer sorunsallar
3) Sam Shepard
4) David Mamet
5) David Henry Hwang, Samuel Hay
6) Sarah Ruhl
7) XX.yüzyıl sonlarında Avrupa'da siyasal, kültürel, ekonomik görünüm; Avrupa tiyatrosunda postmodernizm
8) Arasınav
9) Thomas Bernhard ve Georg Tabori
10) Bernard Marie Koltes
11) Dario Fo
12) Harold Pinter
13) Tom Stoppard, Sarah Kane, Martin Mcdonagh, Mark Ravenhill
14) Balkanism; and Balkanic playwrights
15) Genel tekrar
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte