>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çalgı Eğitimi I PRF109 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Vecihi AKIN
Öğr. Gör. (31.m) İrem BAŞDÜVENCİ
Öğr. Gör. (31.m) İbrahim BİRDAL
Öğr. Gör. (31.m) Mehmet DURAK
Öğr. Gör. (31.m) YUSUF DURSUN
Öğr. Gör. (31.m) Zeynep GÖK
Öğr. Gör. (31.m) Gülfem GÜLER
Öğr. Gör. (31.m) Işıl HÜZMELI
Öğr. Gör. (31.m) Helin KAR
Öğr. Gör. (31.m) Ali Doğan NUR
Öğr. Gör. (31.m) Fethi Arda TANER
Öğr. Gör. (31.m) Umut Volkan YILMAZ
Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Doç. Dr. Elif Sanem GÜLEÇ
Dr. Öğr. Üyesi Alper AKGÜL
Dr. Öğr. Üyesi Neşe GRANÇER OKAY
Öğr. Gör. Nazlı Başak BAŞAK
Öğr. Gör. Gökhan Barış BÖLÜKBAŞI
Öğr. Gör. Nazlı COŞKUNER
Öğr. Gör. Mustafa Ersin GÜLSELİ
Öğr. Gör. Behzat Cem GÜNENÇ
Öğr. Gör. Filiz KARAPINAR
Öğr. Gör. Yonca KARUL İLYAZ
Öğr. Gör. Özgür KEMENT
Öğr. Gör. YEŞIM MADANOĞLU
Öğr. Gör. Onur ÖNCÜ
Öğr. Gör. Yasemin ÖNDER
Öğr. Gör. Sıtkı Sencer ÖZBAY
Öğr. Gör. Demet PAKYÜZ
Öğr. Gör. Hristina RAYKOVA
Öğr. Gör. Metin ŞİRİN
Öğr. Gör. Caner ÜNSAL
Öğr. Gör. Başak Dila CANDAŞ
Öğr. Gör. Kubilay GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Enstrümanı ile ilgili temel fiziksel, müzikal ve teknik bilgilere hakim olur.
2) Çalgıyı yeterli düzeyde çalma becerisi kazanır.
3) Çalgının repertuarına hakim olur.
4) Topluluk önünde enstrümanı çalabilir.
5) Çalgının tarihsel gelişimini inceler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
5 Orta Orta Düşük Düşük Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Solfej 1, Müzik Teorisi 1

Dersin İçeriği

Gitar, Keman, Viyola, Viyolonsel, Kontrbas, Flüt, Klarnet, Piyano literatürleri içinden, öğrencinin seviyesine ve öğretim elemanının ders izlencesine uygun olan eserlerden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra branşa ve program dahilinde olmak üzere öğretim elemanının tercihine göre değişkenlik göstermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Being equipped with the basic knowledge about his/her instrument's basic physical, musical and technical characteristics
2) Being competent at playing the instrument at advanced level
3) Mastering instrument's repertoire
4) Playing the instrument to audience
5) Examining historical development of instruments
6) Being equipped with the basic knowledge about his/her instrument's basic physical, musical and technical characteristics
7) Being competent at playing the instrument at advanced level
8) Mastering instrument's repertoire
9) Playing the instrument in front of the public
10) Examining historical development of instruments
11) Viyolonsel hakkında genel bilgilendirme. Tarihsel gelişim süreci ve teknik özellikleri
12) Oturuş pozisyonu
13) Teknik çalışmalar
14) 1. Pozisyon çalışması, sağ el ve duate çalışmaları
15) Teknik çalışmalar
16) Do Major gamı ve ilgili çalışmalar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Barok Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 DİETRİCH BUXTEHUDE Suite in E minor (trans.J. Bream) 2 ve 3. bölüm 2 DOMENİCO SCARLATTİ Sonata in A L.238/K208 2 3 DOMENİCO SCARLATTİ Sonata in D Major L. 162 K. 178 2 4 GİROLAMO FRESCOBALDİ Aria con Variazioni 3 5 J. S. BACH Lute Suite no:2 Prelude 4 6 J. S. BACH Lute Suite no.3 Gavotte I,Gavotte en Rondeu 2 7 J. S. BACH Prelude Fugue Allegro (in D) (Prelude) 3 8 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Tombeau sur la Mort de Comte de Logy 3 9 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Passacaille (arr. C. Parkening) 4 10 SİLVİUS LEOPOLD WEİSS Suite No:4 in A 7 bölüm 11 HENRY PURCELL Rondo 1 12 GEORG FRİEDRİCH HANDEL Menuet in D (arr. Christopher Parkening) 2 Klasik Besteci Eser Bölüm Sayfa 1MAURO GİULİANİ Variations on a Theme of G. F. Handel 6 2MAURO GİULİANİ Sonatina op.71 no.2 – no.3 6 3 FERNANDO SOR Variations on la Folia and Menuet 4 FERNANDO SOR Funeral March 5 FERNANDO CARULLİ Sonata in D Larghetto-Rondo 3 6 DOMENİCO CİMAROSA Three Sonatas (arr. J. Bream) I – II – III 2 – 2 – 2 7MATTEO CARCASSİ Rondo op.5 2 8 FERNANDO SOR Andante Largo op.5 2 9 NİCCOLO PAGANİNİ Grand Sonata in A Romance 2 10 LUİGİ LEGNANİ 36 Caprices op.20 Herhangi 2 tane Romantik Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 FRANCİSCO TARREGA La Alborada 2 2 FRANCİSCO TARREGA Vals en Re 2 3 FRANCİSCO TARREGA Grand Vals in A 4 FRANCİSCO TARREGA Prelude no:2, no.3, no.4 5MİGUEL LLOBET Romanza 3 6MİGUEL LLOBET 10 Canciones Populares Catalanas 2-3-4-5-6-7-8-9-10 7 B.-FELİX MENDELSSHON Romanza Senza Parole op.30 no.3 2 8 B.-FELİX MENDELSSHON Romanza Senza Parole op.30 no.6 2 9 JOHANN KASPAR MERTZ Capriccio in D minor 2 10 JOHANN KASPAR MERTZ Tarantelle 1 20.yy Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Julia Florida-Barcarole 2 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio op.5 no.1 (G minor) 4 3 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in E major 1 4 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in A minor 3 5 AGUSTİN BARRİOS MANGORE Preludio in C minor 2 6 ANTONİO LAURO Suite Venezolena 1 – 2 – 3 – 4 7 ANTONİO LAURO Valses Venezolanos 1 – 2 – 3 – 4 8 FRANCİS KLEYNJANS Oraison 1 9 FRANCİS KLEYNJANS Chanson Pour Delphine 1 10 H. VİLLA-LOBOS Mazurka-Choro 2 11 H. VİLLA-LOBOS 5 Preludes 1-4 12MANUEL M. PONCE 12 Preludes 1 – 2 13 ANDRES SEGOVİA Estudios Estudio sin luz 2 14 ALEXANDRE TANSMAN Cavatine Prelude-Barcarole 2 15 F. MORENO TORROBA Suite Castellana Fandanguillo 2 16 ASTOR PİAZZOLA Milonga del Angel 2 17 JOAQUİN RODRİGO En los Trigales 2 18 LEO BROUWER Two Popular Cuban Airs 2 Etüdler Besteci Eser Bölüm Sayfa 1 GARCİA DİONİSİO AGUADO 2 NAPOLEON COSTE 25 Etudes op.38 3 EMİLİO PUJOL 4MATTEO CARCASSİ 25 Melodic and Progressive Studies 5 H. VİLLA-LOBOS 12 Douze Etudes 6 6 LEO BROUWER 20 Etudes Simples 7 FERNANDO SOR 24 Progressive Studies op.31 8 FERNANDO SOR 24 Very easy Studies op.35 9 RADAMES GNATTALLİ 10 Studies for Guitar 10MARİO-C. TEDESCO

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Grup Çalışması
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte