>

Caz Müziğinde Doğaçlamanın Temel İlkeleri II

Performans

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Caz Müziğinde Doğaçlamanın Temel İlkeleri II PRF332 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) İbrahim BİRDAL
Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Öğr. Gör. Eren ÇOŞKUNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çalgıda doğaçlama hakimiyeti sağlar
2) Farklı stilleri bilerek doğaçlama yapar
3) Doğaçlamanın seyrini kadans yapısında göre belirler
4) Pentatonik dizi, Etnik gamlar ve Uzak doğu gamları gibi gamları rahatklıkla kullanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek
2 Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek
3 Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek
4 Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Çalgı ile Doğaçlama tekniklerinin uygulanması, Farklı Caz stillerin çalım teknikleri, Kadansların türleri ve derece bağlantıları, Özel diziler grubuna giren gamların tanımları, Kompozisyon Teknikleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çalgı ile Doğaçlama tekniklerinin uygulanması
2) Çalgı ile Doğaçlama tekniklerinin uygulanması
3) Çalgı ile Doğaçlama tekniklerinin uygulanması
4) Farklı Caz stillerin çalım teknikleri
5) Farklı Caz stillerin çalım teknikleri
6) Farklı Caz stillerin çalım teknikleri
7) Kadansların türleri ve derece bağlantıları
8) Ara Sınav
9) Kadansların türleri ve derece bağlantıları
10) Kadansların türleri ve derece bağlantıları
11) Özel diziler grubuna giren gamların tanımları.
12) Özel diziler grubuna giren gamların tanımları.
13) Kompozisyon Teknikleri
14) Kompozisyon Teknikleri
15) Kompozisyon Teknikleri
16) Yarıyılsonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Jazz teory

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Gösteri
2) Rol Yapma
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte