>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Tasarım-ii | GTS409 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım KARADENİZ
Dr. Öğr. Üyesi Zehra PALA YAVUZYİĞİT
1) Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
2) Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
3) Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.
4) Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
5) Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
Program Yeterlilikleri | |||
1 | 2 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||
1 | Yüksek | Orta | |
2 | Yüksek | Orta | |
3 | Yüksek | Orta | |
4 | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Türk Tezyini Sanatlarında ortak olarak kullanılan motifler iki ana grupta incelenir. Bitkisel çıkışlı ( yaprak, penç, goncagül, hatayi, profilden stilize çiçekler ) ve hayvansal çıkışlı motifler ( Hayvan motifleri, münhani, rumi, bulut, çintemani ) Bu dönemde bitkisel motifler, çıkış kaynakları, sembolik anlamları, çizim şekilleri bakımından incelenir. Yeni motif tasarımları yaptırılır.
1- Aslanapa, O., Türk Sanatı, I-II, Kervan Yayınları, İstanbul, 1984.
2- Mülayim, S., Değişimin Tanıkları, Ortaçağ Türk Sanatı’nda Süsleme ve İkonografi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 1999.
3- Özen, M.E., Türk Cilt Sanatı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1998.
4- ÜNVER, Süheyl, Kaat’ı Sanatı, yayınlanmamış ders notu, ty.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Gösteri
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte