>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tipografi Yazı-2 GRB226 Zorunlu Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Suna Özgür KARAALAN
Öğr. Gör. Atilla ERGÜDER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) tipografinin geçmişini bilir,
2) Tipografiyi tek başına kullanarak mesaj hazırlar.
3) Tipografiyi görsel öğe olarak kullanım,
4) Deneysel tipografi yaklaşımlarını bilir
5) Yeni eğilimleri ve güncel tasarımları takip eder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek                
2         Yüksek   Yüksek      
3   Yüksek   Yüksek   Yüksek        
4   Yüksek   Yüksek            
5       Yüksek   Yüksek   Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Biçim-içerik ilişkileri, geometrik soyutlama ve yalınlaştırma, görsel hiyerarşi, tipografik kompozisyon ve bütünlük oluşturma yöntemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Apply printing techniques.
2) Use printing technologies in authentic work.
3) Use Gravure Printing Technique
4) Put Linoleum Print Technique into practice.
5) Put Wood Print Technique into practice.
6) Dersin amacı, işlensi ve gerekli malzemelerin belirlenmesi. Baskı makinelerinin ve çalışma sistemlerinin tanıtılması. Atölyede çalışma düzeni ile iş ve can güvenliği konularını hatırlatma.
7) Dokulu doğal malzeme ile baskı, kalıp, merdane ve çoğaltma kavramlarını anlamaya yönelik uygulamalar, doku, ritim, hareket, açık-koyu ilişkisi ve dengeli bütünlük. Dokulu doğal malzeme, boya ve kağıtlar, merdane ve preslerin hazır duruma getirilmesi
8) Ağaç baskı tekniginin sanatçılardan örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz olusturma Baskı resim örnekleri. Ağaç kalıp malzemesi, mürekkep, oyma bıçakları, zımpara(100-150 nolu).
9) Ağaç Kalıplar hazırlama ve tek renkli baskı çalışmaları. Bu çalışmaların değerlendirilmesi. Paspartu malzemesi
10) Linol baskı tekniğinin sanatçılardan örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz olusturma Ölçülendirilmiş Linol, oyma biçakları, kalıp altı mukavva, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula.
11) Tek renkli linol baskı kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri.
12) Baskı aşaması; yüzeye mürekkep verme, merdanenin kulanımı, kalıptan kağıda aktarım. Yapılan işlerin paspartulanması.
13) Ara sınav/Değerlendirme
14) Çok renkli linol baskı için eskiz olusturma, malzeme temini. Sanatçılardan çok renkli linol baskı örneklerini inceleme. Ölçülendirilmiş linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma biçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı.
15) Tek zeminden çok kalıplı /renkli baskı çalışması : Linol Kalıpların hazırlanması . Kalıp altı ve çakışma noktaları . Zemin baskısı.
16) Linol Kalıpların hazırlanması . Kalıp altı ve çakışma noktaları . Zemin baskısı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çağdaş sanatla ilgili yayınlar sergiler ve müzelerin gezilmesi internetten uluslararası sanatçıların yapmış oldukları eserlerin izlenmesi Thames & Hudson, " British Prints From The Machine AgeRhytms of Modern Life 1914-1939", Museum of Fine Arts Boston & Metropolitan Museum of Art , 2008 Felix BRUNNER( Çev: Feyyaz Yaman ) "Gravürün El Kitabı", 2001 Martin FRITSCH, , "Käthe Kollwitz Zeichnung.Grafik.Plastik" – E.A.Seemann - Germany / 2004 H.Müjde Ayan, "Kadın Devrimci Ruhu İle Käthe Kollwitz",Sone Yayınları, 2010 ATAR, Atilla: Başlangıcından Günümüze Taşbaskı, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları,1995 Hasan KIRAN, "Ağaç Baskı Sanatı", Bellek Yayınları 2010 Levent TOSUN, "Mustafa Aslıer Monografisi" Haylaz Sanat Yayıncılık, 2011 İstanbul Grafik Sanatlar Müzesi ( İMOGA )

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

2

30%

Proje

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte