>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayar Grafiği-2 GRB228 Zorunlu Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Medine YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir
1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir
1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir
1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir
1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir
1) Bilgisayar programlarını uygulamalı olarak öğrenir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

TÜRKÇE

Dersin İçeriği

İn Design Programında, tolls kutuların kullanımı ve bu kutuların ne işe yaradıklarını aynı zamanda öğrendikleri tools kutularınla değişik grafik uygulamaları yapacaklardır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Adobe Indesign yazılımına giriş. Arayüzün tanıtımı ve örnek tasarımların incelenmesi. Sayfa tasarımı ilgili temel bilgilerin aktarılması.
2) Metin alanları ile çalışmak. Farklı formattaki metin dosyalarının çağırılması. Sayfa mizanpajları için şablonlar oluşturulması.
3) Görsel imgelerin yerleştirilmesi. Resim alanlarını düzenlenmesi.
4) Yazı karakterleri ve paragraflar için stiller oluşturmak.
5) Sayfa numaralarının eklenmesi, liste, dipnot ve index sayfası oluşturma
6) VİZE
7) Çok sayfalı dokümanlar oluşturma. Anchor özelliği ve akan metinler.
8) Çizim araçları ve renklendirme seçenekleri.
9) Proje: Dergi tasarımı. Örneklerin incelenmesi. Mizanpaj eskizleri.
10) Proje: Sayfa şablonlarının oluşturulması
11) Proje: Sayfa şablonlarının oluşturulması
12) Proje: Metin ve görsellerin yerleştirilmesi
13) Proje: Metin ve görsellerin yerleştirilmesi
14) Proje: Karakter ve paragraf stillerinin oluşturulması
15) Etkileşimli belgeler oluşturmak.
16) FİNAL

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

11- İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Pusula Yayıncılık / Yayınevi Genel Dizisi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Alıştırma ve Uygulama
6) Alıştırma ve Uygulama
7) Model Yapma
8) Model Yapma
9) Model Yapma
10) Beyin Fırtınası
11) Beyin Fırtınası
12) Bireysel Çalışma
13) Bireysel Çalışma
14) Problem Çözme
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme
17) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

6

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte