>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sembol ve Anlam Yaratma GRB232 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Suna Özgür KARAALAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1. Soyut kavramların somut işaretlere dönüşmesini öğrenir.
2) 3. Görüntülerin toplumsal karşılıkları konusunda tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Yüksek     Orta Yüksek      
2   Yüksek   Yüksek     Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Grafik Anlatım Teknikleri I, Grafik Anlatım Teknikleri II, Grafik Tasarım I, Grafik Tasarım IIGörsel Algılama, Mitoloji ve İkonografi I, Mitoloji ve İkonografi II, Grafik Tasarım Tarihi, Çağdaş Grafik Tasarım Tarihi

Dersin İçeriği

Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logoların gelişim süreçleri ve bu konuda yeni ve özgün tasarımların oluşturulması için uygulama çalışmaları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2) Seçilen kavram ve alt metinler üzerine görüşme
3) Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi
4) Konu ile ilgili tarihsel süreçin görüşülmesi
5) Kavram üzerine deneysel çalışılması
6) Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi
7) Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması
8) Ara Sınav Haftası
9) Elde edilen çalışmalara alt metinler oluşturulması
10) Çalışmalara ait eskizler hazırlanması
11) Araştırma 1
12) Araştırma 2
13) Yapılan tüm çalışmalar ve araştırmalar için bir kitapçık hazırlanması
14) Hazırlanan kitapçık için eskizler hazırlanması
15) Eskizlerin orjinale dönüştürülmesi
16) Yarı Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mythologies / Roland Barthes, Annette Lavers / Farrar, Straus and Giroux, Pictograms, Icons & Signs, A Guide to Information Graphics / Rayan Abdullah, Roger Hübner / Thames and Hudson

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Benzetim
6) Beyin Fırtınası
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Proje

2

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte