>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tipografi Yazı III GRB325 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN
Öğr. Gör. Medine YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tipografinin tasarım ilkelerini kullanır.
2) Tipografik tasarımlarını farklı platformlarda sunabilir .
3) Tipografi yoluyla ifade özgürlüğü kazanır.
4) Tipografiyi kullanım alanlarını bilir uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Tipografik temelli her türdeki tasarım konusunu kapsayan ve gerektiğinde kurallı tipografinin çerçevesi dışına çıkılarak daha çok kreatif dü şünmeyi hedefleyen bir amaçla, öğrencinin seçim yapabileceği gerçek veya sanal konular üzerinde uygulamalar ve bunların irdelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı ve içeriği konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklenti ve gereksinimleri öğrenilecektir
2) Çağımızda bilginin gücü ve okunabilirlik
3) Yaratıcı düşünme endüstri ve teknoloji ilişkisi ve tipografinin etkisi
4) Yaratıcı düşünme endüstri ve teknoloji ilişkisi ve tipografinin etkisi
5) Yaratıcılık ve Sanatta Güzellik kavramları üzerinde tipografi afişleri hazırlanacak. .
6) Yaratıcılık ve Sanatta Güzellik kavramları üzerinde tipografi afişleri hazırlanacak. .
7) Yaratıcılık ve Sanatta Güzellik kavramları üzerinde tipografi afişleri hazırlanacak. .
8) Ara Sınav/Değerlendirme
9) Modern görsel sanatları yaratan etkenler ve kinetik tipografi
10) Modern görsel sanatları yaratan etkenler ve kinetik tipografi
11) Yaratıcı düşünmeyi geliştirecek tipografi örnekleri ve sunum
12) Yaratıcı düşünmeyi geliştirecek tipografi örnekleri ve sunum
13) Yaratıcı düşünmeyi geliştirecek tipografi örnekleri ve sunum
14) kinetik tipografi, ses. video, görsel kombinasyonu ile içerik hazırlama
15) kinetik tipografi, ses. video, görsel kombinasyonu ile içerik hazırlama
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İnci San, Sanat ve eğitim-Yaratıcılık –Temel Sanat Kuramları- Sanat Eleştirisi Yaklaşımları.
2- Faruk Atalayer Anadolu Üniv. GSF.Görsel sanatlarda estetik iletişim.
3- İnci San, Sanat ve eğitim-Yaratıcılık –Temel Sanat Kuramları- Sanat Eleştirisi Yaklaşımları.
4- Faruk Atalayer Anadolu Üniv. GSF.Görsel sanatlarda estetik iletişim.
5- Adnan Turani , Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitabevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Gösteri
7) Gösteri
8) Model Yapma
9) Model Yapma
10) Beyin Fırtınası
11) Beyin Fırtınası
12) Bireysel Çalışma
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Proje

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte