>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Görsel Kültür I GRB409 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yazılı ve görsel kültüre dair bir öngörü geliştirir
2) Yazılı kültür içerikleri ile ilgili örnekler verir
3) Yazılı kültür röenklerinin dönemini ve hangi kültüre ait olduklarını tanımlar
4) Çeşitli dönemlere ait yazılı ve görsel kültür örneklerini ve ideolojilerini değerlendirir
5) Yazılı ve görsel kültürün önemini kavrar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1                    
2                    
3                    
4               Orta    
5                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Grafik Anlatım Teknikleri

Dersin İçeriği

Genel gorsel kultur malzemelerine bakıs?; insanın ilk varlıgından gunumuze gorsel sanatlar ve kitle kulturu cercevesinde medyada gorsel kulturu urunlerine bakıs. yuksek kultur sanatsal urunleri, sanat akımları ve dayandıgı sosyo ekonomik etkenler, resim,heykel,mimarlık,sinema,sahne sanatları, beden dili, mim, drama,sessiz sinema, video klipler. uygarlık gorselleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Estetik nedir, tarihçe ve sanat estetik ilişkisi.
2) Güzellik kavramı, sanatta ve doğada güzellik, benzerlikleri ve farklılıkları.
3) Tarihsel gelişimi bağlamında görsel imgenin nitelik ve işlev bakımından dönüşümü.
4) Bakmak, görmek ve izleme kavramlarının görsel algı ile ilişkisi.
5) Görsel algılama ve görsel düşünme.
6) 1. Dünya Savaşı ve 2. Dünya Savaşı arasındaki dönemin sanat tarihi açısından incelenmesi.
7) Dadaizm ve sürrealizm'le gelen yeni sanatsal bakış açısı. Yorum ve malzeme farklılıkları.
8) Ara sınav/Değerlendirme.
9) Resimler, simgeler ve göstergelerin karşılaştırılması.
10) Fiziksel olarak görmenin yapısı..
11) Fiziksel olarak renklerin algısı.
12) Renklerin insan psikolojisine etkileri. Görsel anlatımda rengin önemi.
13) Estetik etkinlik ve tasarım ilişkisi.
14) Yaratıcı tasarım örnek çözümlemeleri.
15) Sanatın sonu tartışmaları bağlamında imgenin rolü.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sanatın Öyküsü, E. H. Gombrich
2- Görme Biçimleri, John Berger

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte