>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tiyatro Tarihi ve Kuramları III SSB311 Zorunlu Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Erbil GÖKTAŞ
Öğr. Gör. Ayşegül YILDIZ ULAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 18. yüzyıl tiyatro tarihini ve düşüncesini genellemesine öğrenirler.
2) 18. yüzyılın önemli oyunlarını ve yazarlarını öğrenirler.
3) “Aydınlanma” sanatçılarından ve yazarlarından örneklerle “Aydınlanma Düşüncesi”ni öğrenirler.
4) Tiyatronun ve tiyatro düşüncesinin çeşitli toplumsal, düşünsel, kültürel ve sanatsal ortamlardaki gelişimini öğrenirler.
5) Klasik ve romantik tiyatro akımını ve yazarlarını öğrenirler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                   Yüksek Yüksek
2                   Yüksek Yüksek
3                   Yüksek Yüksek
4                   Yüksek Yüksek
5                   Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Tiyatro Tarihi ve Kuramları II Dersinden CC ve üzeri not ile geçmek.

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

18. yüzyılda klasik tragedyanın sonu. Burjuva komedyası; Gozzi, Goldoni ve Holberg’in oyunları. Romantizm ajkımı ve yazarları; Lessing, Goethe, Schiller. Melodram yazarları Kotzebue ve Pixerecourt. Kuzey Amerika’da ilk tiyatro hareketleri. Asya tiyatrosunun gelişmesi; Rusya’da, Çin’de ve Japonya’da tiyatro. Pekin Operası ve Kabuki Tiyatrosu.

Haftalık Ders İzlencesi

1) XVIII. Yüzyıl: Felsefe, Sağduyu ve Aydınlanma
2) XVIII. Yüzyılda Avrupa Tiyatrosu
3) Klasik Tragedya ve Opera
4) Burjuva Komedyası: Fransa, İngiltere.
5) İtalya'da Gozzi ve Goldoni; Danimarka'da Holberg.
6) Tiyatroda İçlilik (Sentimentalizm); Tiyatro Yapıları ve Oyuncular.
7) XVIII: Yüzyıl: Kuzey Amerika'da Tiyatro
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) XVIII. Yüzyıl: Rus Tiyatrosu
10) XVIII. Yüzyıl: Çin (Pekin Operası) ve Japon (Kabuki) Tiyatrosu
11) XVIII. Yüzyıl: Romantik Tiyatro
12) Almanya'da Romantizm: Lessing ve Goethe
13) Almanya'da Romantizm: Schiller ve Haydutlar
14) XVIII. Yüzyıl'da Melodram: Kotzebue ve Pixerecourt
15) XVIII. Yüzyıl: Romantik Tragedya, Komedya ve Fantezi Oyunlar.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte