>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sahne Uygulamasına Giriş I SSB211 Zorunlu Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sema GÖKTAŞ
Öğr. Gör. Belgi SAYĞI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sahnelemenin gerçekleşmesinde gerekli aşamaların öğrenilmesi
2) Sahnelemenin gerçekleşmesinde gerekli eleman ve sorumluluklarının tanınması
3) Reji notları ve kayıtlarının tutulması
4) Yorum yönteminin öğrenilmesi
5) Sahne üzerindeki bölümler ve vurgu noktalarının öğrenilmesi
6) Farklı prova içeriklerinin ve işleyişinin öğrenilmesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük   Yüksek   Yüksek Düşük     Düşük Yüksek Yüksek
2 Orta   Yüksek   Yüksek Düşük     Düşük Yüksek Yüksek
3 Orta                 Yüksek Yüksek
4                   Yüksek Yüksek
5                   Yüksek Yüksek
6                   Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Dramaturgi II Dersinden CC ve üzeri not ile geçmek.

Önerilen Destekleyici Dersler

Dünya Müzik Kültürleri, Çağdaş Müzik, Müzik Sosyolojisi, Sosyoloji, Felsefe, Sinema ve Anlatım, Ses tasarımı, Sözsüz iletişim, Ses Alma ve Efekt Teknikleri, Estetik, Sanat Çözümlemeleri; kuram ve eleştiri, Multimedya Uygulamaları, Dans, Metin Çözümleme, Sahne Tasarımı, Kostüm Tasarımı, Işık Tasarımı, Ses-Efekt Tasarımı, Yaratıcı Düşünce

Dersin İçeriği

Tiyatroyu oluşturan elemanların tanınması. (Yönetmen, Yazar, Oyuncu, Tasarımcı vb.) Sahnelemenin aşamaları ve süreci. Metin seçimi, görev dağılımı ve sorumluluklar belirlenmesi. Rejiyi oluşturan etmenler ve yorum yöntemi. Reji Defterinin içeriği hakkında bilgi. Prova süreci hakkında bilgi. Metin üzerinde çalışmalar. (dramaturgi, budama, bölümleme vb.)

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte