>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sahneleme II | SSB420 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Prof. Dr. Sema GÖKTAŞ
Öğr. Gör. Rusudan SAVANELİ
Öğr. Gör. Belgi SAYĞI
Öğr. Gör. Sinan TAŞKAN
1) Sahnelemenin gerçekleşmesinde gerekli aşamaların öğrenilmesi. Sahnelemenin gerçekleşmesinde gerekli eleman ve sorumluluklarının tanınması. Reji notları ve kayıtlarının tutulması. Yorum yönteminin öğrenilmesi. Sahne üzerindeki bölümler ve vurgu noktalarının öğrenilmesi. Farklı prova içeriklerinin ve işleyişinin öğrenilmesi. Ve tüm bu öğrenilen unsurların öğrenciler tarafından bir öğretim elemanı kontrolünde sahnelenen dramatik yazarlık anasanat dalı öğrencilerinin yazmış olduğu kısa oyunları sahneleyerek uygulanması.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Sosyoloji, Felsefe, Sinematografi, Reklam üretim süreci, Sinema ve Anlatım, Bilgisayar destekli kurgu, 3 boyutlu grafik Animasyon, Ses tasarımı, Sözsüz iletişim, Ses Alma ve Efekt Teknikleri, Estetik, Sanat Çözümlemeleri; kuram ve eleştiri, Multimedya Uygulamaları
Sahneleme süreci ile ilgili bilgilendirme. Dramaturgi ve yorum becerilerinin geliştirilmesi. Sahneleme sürecinin pratik, yorum ve tasarım sorunları. Sahneleme örneklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Dramatik Yazarlık öğrencilerinin yazdığı kısa oyunlar ya da oyunların belli bir bütünlük taşıyan parçaları ile ilgili okuma tiyatrosu çalışmaları.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte