>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yazılı Anlatım Teknikleri II TDY108 Zorunlu Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Kadir YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) yazarlığın anlamını ve yazının sosyolojik temellerini düşündürüp tartışmak ve kendi yazı serüvenine başlamasını sağlamak
1) yazarlığın anlamını ve yazının sosyolojik temellerini düşündürüp tartışmak ve kendi yazı serüvenine başlamasını sağlamak
2) Değişik türlerde, yazım biçimlerinde ürünler verme ve her türün kendi içindeki biçemsel özelliklerini görme. Her türde, her formda yazı yazabilme becerisi kazanma. (Mektup, gezi yazısı, günce, makale, köşe yazısı, eleştiri, öykü vb.)
2) Değişik türlerde, yazım biçimlerinde ürünler verme ve her türün kendi içindeki biçemsel özelliklerini görme. Her türde, her formda yazı yazabilme becerisi kazanma. (Mektup, gezi yazısı, günce, makale, köşe yazısı, eleştiri, öykü vb.)
3) Değişik üsluplar deneyerek kendi üsluplarını geliştirme.
3) Değişik üsluplar deneyerek kendi üsluplarını geliştirme.
4) Yazılı anlatımı, kompozisyonu gelişir, pekişir. Kompozisyonun özelliklerini kullanır, yazısını daha etkileyici kılar.
4) Yazılı anlatımı, kompozisyonu gelişir, pekişir. Kompozisyonun özelliklerini kullanır, yazısını daha etkileyici kılar.
5) Edebiyatın değişik türlerinde bilgilenme, iyi metinlere yönelip Edebi metinler okuyarak metin çözümlemeleri yapma .
5) Edebiyatın değişik türlerinde bilgilenme, iyi metinlere yönelip Edebi metinler okuyarak metin çözümlemeleri yapma .

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Yazılı Anlatım Teknikleri I Dersinden CC ve üzeri not ile geçmek.

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Öğretici ve yaratıcı yazılı anlatım türleri. Yazıda estetik duyarlık; biçim ve içerik özellikleri ve ilişkileri. Öykü, şiir, roman, deneme, anı, röportaj, inceleme gibi örnek türlerin incelenmesi ve uygulama çalışmaları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yazınsal türlere giriş. Yazınsallığın ölçütleri.
2) Şiir Şiir bilgisi. Şiir yazmak, şiir sanatı.
3) Şiir bilgisi. Türk şiir tarihi.
4) Öykü Öykünün özellikleri, türleri.
5) Türk öykücülüğünün tarihsel gelişimi.
6) Roman. Romanın özellikleri ve türleri.
7) Türk romanının tarihsel gelişimi.
8) Deneme ve özellikleri. Dünya ve Türk edebiyatından denemenin ustaları.
9) Eleştiri Özellikleri ve türleri. Türk eleştiri tarihi.
10) Yazınsal eleştirinin özellikleri ve türlerinin tartışılması.
11) Anlatımda kişi zamirleri. Ben anlatım. Birinci tekil kişi. Sen anlatım. İkinci tekil kişi. O anlatım. Üçüncü tekil kişi.
12) Anlatım teknikleri. Düz anlatım. Anısal anlatım. Masalsı anlatım. Bilinç akışı.
13) Anlatımda biçem sorunu. Kendi biçemine ulaşmak.
14) Anlatımda biçem. Anlatı türleri. Gerçekçi anlatım. Gerçeküstü anlatım. Fantastik anlatım.
15) Anlatımda biçem. Anlatıda bakış açısı. Ütopya ve distopya.
16) Neden yazı yazıyorsunuz? Yazmak sizin için ne anlama geliyor? Yazıya ilişkin ipuçları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte