>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim Gazeteciliği GZT112 Seçmeli Lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilim iletişimini tanımlar ve unsurlarını örnekler.
2) Bilim haberini tanımlar ve bilim haberi üretir.
3) Bilim gazetecilerinin niteliğini bünyesinde bulundurur ve etik ilkelerini uygular.
4) Bilim haberi unsurlarını listeler.
5) Bilim haberi ve endüstri ilişkisini kritik yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Kitle iletişim araçları ve özellikle gazetelerin kültür, ekonomi ve siyasal hayatı etkileyen önemli sosyal kurumlar olduğu gerçekliğinden yola çıkılarak Türkiye’de gazeteciliğin içinde bulunduğu koşullar da göz önüne alınıp aşağıda başlıklar halinde sunulan konulara cevap aranarak konu irdelenecektir. Öğrenciler bu bağlamda bilim gazeteciliğinin Türkiye ve dünyada hangi bağlamda okuyucuya hizmet ettiği ya da etmesi gerektiği konularında görüş sahibi olacaklardır. 1- Ülkemizde ve dünyada Gazetelerin genel yapısı: Şirketin türü, ortaklık ve sermaye yapısı, üretimden dağıtıma kadar olan ürün üretimi aşamalarında var olan teknik olanaklar, gazetenin periyodu, tirajı, nerelere ve nasıl dağıtıldığı, çalışan personel ve personelin niteliği. 2. Bilim iletişimi kadrosu: Bilim haberleri üreten kadronun varlığı veya yokluğu, bunun nedenleri, varsa sayısı, uzmanlığı ve eğitim durumu. 3. Bilim iletişimi üretimi: Gazetelerin bilim iletişimine ne kadar yer verdiği ve nedenleri, hizmeti nasıl verdiği, bilim eki hazırlaması veya hazırlamamasının nedeni, bilim haberine kimin nasıl karar verdiği, bilim iletişiminde üzerinde durulan konular ve haber kaynakları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- New Media, Civic Media, Jessica Clark, Ellen Hume, Persephone Miel, Dean Jansen and Jake Shapiro, April 24, 2009
2- A Report Card on Media Coverage of the Presidential Election, Tom Rosenstiel, Ellen Goodman and John Carroll, September 25, 2008
3- The Future of the News, Ellen Hume, November 18, 2008
4- ders notları, projektör, gazete ve dergiler
5- lecture notes, slide projector, newspapers and magazines
6- 6. haftada 1 saatlik yazılı ara sınav ve 14. haftada 1 saatlik yazılı final sınavı
7- 6th week 1 hour midterm exam and 14th week 1 hour written final exam

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte